Anonymous
Artikelen: 0

Wat zijn de kosten om 1 kilo de ruimte in te krijgen?

hoi,

ik ben een student aan de hogeschool brabant, ik studeer werktuigbouwkunde en hiervoor heb ik elektronica gestudeerd. Ik heb stage gelopen in de lucht en ruimtevaart. Dit heeft mij altijd al geinterreseerd.

Nu ben ik bezig met een casus te schrijven over mars reizen, en ik ben in de loop van de jaren een paar getallen vergeten.

dus mijn vraag is:

wat kost het ongeveer aan brandstof per kg lading om van:

aarde gelijk naar mars te gaan,

aarde naar de maan

en van de maan naar de aarde,

ik wil namelijk en proefe gaan doen met zwaarte kracht en energie voor een aanral aankomende studenten. en ik wou dit onderwerp gebruiken in onze theoretische stuk voor dat we met de testen beginnen (ik ga schieten met een kruisboog om zo de verhouding tussen zwaartekracht, voortstuwing en benodigde energie in beeld te brengen)

alvast bedankt,

mvg,

Remco
Anonymous

Re: Wat zijn de kosten om 1 kilo de ruimte in te krijgen?

ik heb ergens gelezen dat de brandstof die nodig is om 1 kg in aarde te brengen 2200 dollar is,

klopt dit ongeveer?

(zonder de papier winkel hier om heen, dus echt brandstof kosten)
DePurpereWolf

Wat wil je als brandstof gebruiken?

Waterstof en zuurstof?

Plutonium?

H3?
Anonymous

DePurpereWolf schreef:Wat wil je als brandstof gebruiken?

Waterstof en zuurstof?

Plutonium?

H3?
gewoon, wat de NASA nu gebruikt, ik weet niet welke dat is, het is om "vracht" te vervoeren, ik weet dus niet welke ze daar voor zo gebruiken. maar dacht waterstof en zuurstof
arjesara

Zijn een aantal mogelijke brandstoffen die de NASA ter beschikking heeft. Trouwens, ik weet dat een kennisje bij de TUDelft een tijdje geleden een afstudeeronderzoek hiernaar heeft gedaan, misschien een idee om te gaan zoeken bij de TUDelft onder afstudeerverslagen?
Anonymous