Beste iedereen,
Ik ben Emma en ik doe opleiding chemie, nu doe ik mijn tweede jaar overnieuw volgend jaar en wil ik graag een taal bij leren.
Ik twijvel tussen spaans en portugees. Mijn vraag is aan jullie wat kan ik beter kiezen, ik heb nog niet veel kennis van beide talen (spaans enigzinds en portugees geen) dus ik kan misschien niet goed oordelen, dus heb ik wat vragen aan jullie zo erover. Mijn twijvels zijn de volgende:
- Ik wil al heel lang graag spaans leren, omdat ik daar gewoon iets meer heb (door muziek en cultuur etc.)
- Ik wil graag stage doen in zuid-amerika (maar hier moet je nog kiezen tussen beide talen)
- In brazilie heb je voor mijn opleiding meer kans op een stage plek dan in de rest van zuid-amerika
- Spaans is (naar mijn weten) makkelijker dan portugees (en omdat ik het er extra bij doe volgend jaar is dat wel voordelig)
- spaans wordt door meer mensen gesproken dus heb je meer aan die kennis
- braziliaans wordt door minder mensen gesproken dus heb je een extra "kwaliteit"
Zo gaan mijn twijvels heen en weer.
Mijn vragen zijn dan:
- Is spaans of portugees makkelijker om te leren?
- Als je spaans leert, kan je dan wat maken van portugees of kan je het dan makkelijk leren?
- bovenstaande vraag andersom.
Ik hoop dat ik wat minder twijvels krijg na wat van jullie meningen.
Heel erg bedankt bij voorbaat voor jullie hulp!
Puzzels