Bericht van peterdevis
Ik heb dit topic uitgekozen als testcase voor een actievere moderatie. Ik zal in dit topic zelf geen standpunt innemen over de inhoudelijke discussie. Posts die inhoudelijk niets toevoegen, te weinig argumentatie bevatten, op de boodschapper schieten of ooff topic zijn worden aangepast of verwijderd.
Gelieve kritiek over het modereren niet in deze topic te posten, daarvoor maak je maar een appart topic in het feedback forum aan.
Deze stond ergens anders maar op aansturen van een forumlid heb ik deze eens hier geplaatst...ik ben benieuwd
Ik moet steeds lachen met al die heisa rond de vogelgriep...iedereen loopt naar de dokter of apotheek om een griepvaccin dat helemaal niet werkt tegen vogelgriep en om tamiflu dat het wat afremd...ja gewoon wat afremd want de nieuwste variant van het virus is er al tegen bestand...er is momenteel maar één middel die doeltreffend is en dat is : zanamivir beter bekend onder de naam Relenza...ga nu niet naar de dokter of apotheek lopen om dit middel want het is zeer beperkt houdbaar en moet genomen worden via een inhalator...
Een ander punt is dat de media alles serieus opblaast want slechts 60 mensen zijn gestorven aan dit virus...terwijl ze daar met miljoenen op elkaar leven...er vallen er meer gewoon dood...
Nog een punt is dat er een vaccin bestaat die ze kunnen gebruiken op het pluimvee maar ja alles opruimen is gemakkelijker en het risico nemen blijkbaar goedkoper...eens zien of ze ook duizende of miljoenen mensen preventief gaan opruimen als het zich verspreid...het zijn tenslotte maar dieren...(waar zitten die dierenrechtenorganisaties nu...)ik vind het enorm jammer dat de mens zich steeds meer voelt dan de dierenwereld en dus bij problemen dan maar afmaken...
Bij deze heb ik een voorstel :
- alle mensen die aan een levensbedreigende en besmettelijk ziekte lijden zoals HIV,tuberculose,... gewoon afmaken...probleem opgelost en goedkoop voor het ziekenfonds...
Een benieuwd hoe ze zouden reageren op dit voorstel...
Komt het ooit tot een massale uitbraak van de vogelgriep bij de mens en sterven er miljoenen...hetzij zo...dat is de natuur en zou een goede les zijn voor de mensheid...bovendien zal het alleen maar voordelen hebben want de 'armen' die toch al op de rand van de ravijn waggelen zullen er eerst aan gaan...er zullen ook wel een aantal 'rijken' sterven maar ook dat heeft niet want dat schept werkgelegenheid... Cool Laughing
Stel je voor dat het grootste deel van het oosten daar gewoon weggevaagd wordt...dan keren de fabrieken terug naar hier Laughing
Dus snel een biologisch wapen ontwikkelen nu en de schuld in de schoot van moeder natuur werpen Twisted Evil
Sarcastisch maar een feit...