Er waren nog een aantal grootheden waar ze zomaar over begonnen:
De eerste formule die ik niet snapte was de volgende:

Wat betend de "A" en de "i' in deze formule? De andere staan wel beschreven.
Moderator: physicalattraction

moeilijk, eerst eens beetje golffysica bekijken denk ik.Antoon schreef:Ik ben begonnen met het een en ander te leren over kwantum mechanica. Ze beginnen zonder enige inleiding over een golf functie te praten. dus wat moet in nou vertaan onder die "kandelaar" ? Enkel en alleen dat het iets zegt over de kans. want daar komen ze later pas op.
Er waren nog een aantal grootheden waar ze zomaar over begonnen:
De eerste formule die ik niet snapte was de volgende:
Wat betend de "A" en de "i' in deze formule? De andere staan wel beschreven.
dat is het teken voor partieel afleiden, als je een functie f hebt die afhangt van 2 veranderlijken bv. x en t partiel afleid naar t, dan beschouw je x als een cteToen ik begon met schrijven aan mijn eerste post. had ik nog meer vragen over wat ik moet met:tekens. maar laat ik eerst dit maar doen
wij hebben bij algemene natuurkunde een inleiding gezien tot de kwantummechanica, als je wil stuur ik de slides doorhet beste waar je die dingetjes kan leren is: ga naar een hogeschool, en vraag of je de cursussen van fysica/wiskunde/mechanica/... mag kopen die wordt gedoceerd aan industrieel ingenieurs in 1ste en 2de KAN. als je het nog iets moeilijker wilt maken, dan ga je naar een universiteit en vraag je de cursussen die de burgerlijk ingenieurs moeten leren in 1ste en 2de KAN. in beide gevallen wordt er zogoed als van nul gestart, en wordt het duidelijk uitgelegd (hoewel het op mijn examens soms niet bleek/blijkt). denk da dat de beste oplossing is, want zo een beetje hier bijeen zoeken, en dan daar, dat is niet echt bevorderend, want er komt zoveel bijkijken. kan je je gewoon niet voorstellen...! ik zoek nu geregeld/vaak ook nog dingen op die in mijn vroegere cursussen staan, want al die wiskunde komt bij elk gebied van de wetenschap terug kijken.
btw de kandelaar is de griekse letter phi![]()
wil je dit naar mij doorsturen??? of wat bedoel je? ik heb da in alle geval niet nodig (kheb die cursussen zelf nog liggenwij hebben bij algemene natuurkunde een inleiding gezien tot de kwantummechanica, als je wil stuur ik de slides doormathy schreef:het beste waar je die dingetjes kan leren is: ga naar een hogeschool, en vraag of je de cursussen van fysica/wiskunde/mechanica/... mag kopen die wordt gedoceerd aan industrieel ingenieurs in 1ste en 2de KAN. als je het nog iets moeilijker wilt maken, dan ga je naar een universiteit en vraag je de cursussen die de burgerlijk ingenieurs moeten leren in 1ste en 2de KAN. in beide gevallen wordt er zogoed als van nul gestart, en wordt het duidelijk uitgelegd (hoewel het op mijn examens soms niet bleek/blijkt). denk da dat de beste oplossing is, want zo een beetje hier bijeen zoeken, en dan daar, dat is niet echt bevorderend, want er komt zoveel bijkijken. kan je je gewoon niet voorstellen...! ik zoek nu geregeld/vaak ook nog dingen op die in mijn vroegere cursussen staan, want al die wiskunde komt bij elk gebied van de wetenschap terug kijken.