Puzzel Puzzels
Carbaat
Artikelen: 0

Glucose uit papier

Beste mensen,

Ik zoek een voorschrift om uit verschillende soorten papier glucose te halen. kent iemand een voorschrift hier voor?

Volgens mijn Scheikunde Docent, heeft er een keer iets over dit onderwerp in Chemie actueel gestaan. Heeft iemand dit artikel en kan die gene hem dan alsjeblieft op dit forum plaatsen.

alvast bedankt,

Carbaat.

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

stoker

Re: Glucose uit papier

de suikers in papier zitten in de cellulose, die zal je dus uit het papier moeten halen, of direct de cellulose omzetten tot monosacchariden.

daarvoor bestaat een traagwerkend enzym

een chemische oplossing ken ik niet
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

DrQuico

De verbindingen tussen de glucose monomeren in cellulose (en andere polysacchariden) kun je zien als acetaalgroepen. De chemische methode om deze te verbreken is door deze in waterig milieu met wat zuur te behandelen.

In de praktijk zal dat wel met bijvoorbeeld een 1 M zwavelzuuroplossing moeten lukken. Waarschijnlijk moet je het wel langdurig koken (refluxopstelling).
Roy van Heesbeen

Is er geen sterk enzym dat cellulose afbreekt? Volgens mij hebben diverse dieren die planten en gras eten, enzymen die op een snele manier cellulose afbreken...
rwwh

Nee, snel is dat niet. Allerlei dieren die goed gebruik maken van cellulose zijn herkauwers....
Carbaat

En weet niet iemand waar ik dat artikel kan vinden? uit dat blad Chemie Actueel :)

ads

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Carbaat

Niemand???

Terug naar “Organische chemie en polymeerchemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!