Wanneer mag je, volgens het Christendom, naar de Hemel en wanneer moet je naar de hel?
Ik geef maar voorbeelden:
-Als je gelooft in God, dan mag je naar de hemel
-Als je nooit iemand bezeerd, dan mag je naar de hemel.
Moderator: Rhiannon
Volgens het christendom zul je nooit een antwoord krijgen. Daar verschillen de opvattingen teveel over.ZonnTroLL schreef:Wanneer mag je, volgens het Christendom, naar de Hemel en wanneer moet je naar de hel?
Volgens mij is het zo dat christenen stellen dat je hierover niet mag oordelen, omdat alleen God als Rechter dit op de dag des oordeels zal doen. Echter, sommige zeggen dat je naar de hemel gaat wanneer je Jezus aanneemt, maar als je vervolgens alles doet wat God heeft verboden -dat is niet zoveel- neem dan afslag 'highway to hellZonnTroLL schreef:Wanneer mag je, volgens het Christendom, naar de Hemel en wanneer moet je naar de hel?
Daar heeft het christendom geen zeggeschap in. Want ze bezitten hemel en hel niet.Ook hun zogenaamde god niet.Simpelweg een leugen.ZonnTroLL schreef:Wanneer mag je, volgens het Christendom, naar de Hemel en wanneer moet je naar de hel?
Dit vind ik erg. Deze persoon zou de hemel zeker en vast verdienen in mijn ogen.2. Ik heb mijn hele leven lang me hard ingespannen voor de armen, heb veel weeshuizen gesticht in afrika, en heb veel mensen over God verteld. Echter dat Jezus mijn zonden zou moeten vergeven vond ik maar onzin, want ik vond dat ik al genoeg goeds had gedaan. Hemel? Ik vrees van niet..
Geloof is geen leugen. Als iemand zegt dat hij gelooft in God of de hemel dan liegt deze persoon niet en als God zou bestaan (ikzelf geloof er ook niet in), dan zou de hemel wel zijn bezit moeten zijn aangezien hij het geschapen of gemaakt heeft. Tenslotte kan uw opmerking lastige antwoorden uitlokken die off-topic zijn, maak desnoods een nieuw topic 'God,hemel,hel...een leugen!' of iets dergelijks.Daar heeft het christendom geen zeggeschap in. Want ze bezitten hemel en hel niet.Ook hun zogenaamde god niet.Simpelweg een leugen.
Geloof is geen leugen. Als iemand zegt dat hij gelooft in God of de hemel dan liegt deze persoon niet en als God zou bestaan (ikzelf geloof er ook niet in), dan zou de hemel wel zijn bezit moeten zijn aangezien hij het geschapen of gemaakt heeft. Tenslotte kan uw opmerking lastige antwoorden uitlokken die off-topic zijn, maak desnoods een nieuw topic 'God,hemel,hel...een leugen!' of iets dergelijks.Satyr schreef:Daar heeft het christendom geen zeggeschap in. Want ze bezitten hemel en hel niet.Ook hun zogenaamde god niet.Simpelweg een leugen.
In mijn ogen ook.ZonnTroLL schreef:Dit vind ik erg. Deze persoon zou de hemel zeker en vast verdienen in mijn ogen.Sietse schreef:
2. Ik heb mijn hele leven lang me hard ingespannen voor de armen, heb veel weeshuizen gesticht in afrika, en heb veel mensen over God verteld. Echter dat Jezus mijn zonden zou moeten vergeven vond ik maar onzin, want ik vond dat ik al genoeg goeds had gedaan. Hemel? Ik vrees van niet..
Dat heeft de katholieke kerk bedacht.Nee, het is niet duidelijk. Want hoe zit het dan met het vagevuur?
Doet dat er iets toe in mijn antwoord over welke God het gaat? Het gaat er gewoon om dat het geloven niet als leugen moet beschouwd worden.Satyr schreef:En over welke God heb jij het dan? 8)ZonnTroLL schreef:Geloof is geen leugen. Als iemand zegt dat hij gelooft in God of de hemel dan liegt deze persoon niet en als God zou bestaan (ikzelf geloof er ook niet in), dan zou de hemel wel zijn bezit moeten zijn aangezien hij het geschapen of gemaakt heeft. Tenslotte kan uw opmerking lastige antwoorden uitlokken die off-topic zijn, maak desnoods een nieuw topic 'God,hemel,hel...een leugen!' of iets dergelijks.Daar heeft het christendom geen zeggeschap in. Want ze bezitten hemel en hel niet.Ook hun zogenaamde god niet.Simpelweg een leugen.
U bedoelt?En waar maak jij dat op uit?
Daar maak je het nog lastiger mee.Nee, het is niet duidelijk. Want hoe zit het dan met het vagevuur?
Het woord geloven op zich is idd geen leugen,ieder heeft zijn eigen waarheid maar niet de waarheid voor de wereld.Dus is t niet verstandig er teveel hierover uit te wijden.Wat voor de een een regel is kan voor een ander kwetsend zijn.Geloven staat vrij maar berust vaak in theorie niet op waarheid.Zo kan hemel en hel voor sommige precies het omgekeerde zijn.Niemand kan er iets over zeggen want niemand is er geweest.Tenslotte nog een andere verzie van de hemel(grappig bedoeld maar het zou zo kunne zijnZonnTroLL schreef:Doet dat er iets toe in mijn antwoord over welke God het gaat? Het gaat er gewoon om dat het geloven niet als leugen moet beschouwd worden.Satyr schreef:En over welke God heb jij het dan? 8)ZonnTroLL schreef:
Geloof is geen leugen. Als iemand zegt dat hij gelooft in God of de hemel dan liegt deze persoon niet en als God zou bestaan (ikzelf geloof er ook niet in), dan zou de hemel wel zijn bezit moeten zijn aangezien hij het geschapen of gemaakt heeft. Tenslotte kan uw opmerking lastige antwoorden uitlokken die off-topic zijn, maak desnoods een nieuw topic 'God,hemel,hel...een leugen!' of iets dergelijks.
U bedoelt?En waar maak jij dat op uit?
Aflaathandel is simonie, wat volgens de RKK een doodzonde is.veel aflaten kopen, heb je meer kans op de hemel
Het vage vuur is een fase tussen hemel en hel in.
Daar zul je gezuiverd worden van al je zonden. En dat kan redelijk lang duren. Dan ga je vervolgens naar de hemel.
Aflaat verkort je tijd in het vagevuur.