Puzzel Puzzels
Albicilla
Artikelen: 0

spectroscopy boek

hoi!

de examens komen er weer aan en dus wordt het tijd voor het maken van een paar extra oefeningetjes! Afbeelding maar nu zou ik graag van jullie horen welk boek over spectroscopy jullie het best vinden!! ;)

mvg

bruno

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

bteunissen

Re: spectroscopy boek

Het is natuurlijk erg goed om extra oefeningen te doen voor je examen. Maar is het niet beter om een examenbundel (scheikunde) te kopen? Dan heb je de grootste en de beste variatie in oefeningen die je kan gebruiken voor je examen!

Een goed boek over spectroscopy ken ik helaas niet aangezien al mijn theorie uit college-dictaten komt.

Succes iig en aan een boek kan iemand anders je hier vast wel helpen. ;)

Grtz,

Bas
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jeroen_CF

Een boek die ik op school over spectroscopy moest gebruiken was:

Harris, quantitative analysis.

en een boek wat ik zelf aan heb geschaft is :

Structuuropheldering van organische verbindingen met behulp van spectrometrische methoden" R. Visser (beetje oud (1995) maar wel goed)
What we do in life echoes in eternity
bteunissen

Jeroen schreef: Een boek die ik op school over spectroscopy moest gebruiken was:

Harris, quantitative analysis.
Ook al is dit best wel een goed boek (ik gebruikte het op de HLO) ik zou het echter niet kopen in dit geval. Het boek is niet speciaal voor de spectroscopy geschreven en dit onderwerp beslaat dus maar een heel klein deel van dit relatief dure boek. Voor een dergelijke hoeveelheid info over spectroscopy kun je ook het internet gebruiken. Ik denk echter dat je niet veel meer info nodig hebt voor een examen, toch? Daarmee bedoel ik; een boek over spectroscopy gaat vele malen dieper in de theorie dan je hoeft te weten voor een examen dus is het dan niet zonde om alleen voor het examen-oefenen een heel boek te kopen?

Als je veel meer wilt weten dan eigenlijk nodig is dan is het natuurlijk wel een goed idee ;)

Bas
vase

Fundamentals of Molecular Spectroscopy van Banwell is niet slecht vind ik.
Jeroen_CF

Introduction to Organic Spectroscopy

Laurence M. Harwood and Timothy D.W. Claridge
The Herminator

Die laatste zou ik ook aanraden.... meteen gecheckt, maar 20 USD bij Amazon -> klik!
orion86

Heb maar met één boek ervaring, maar wel positieve ervaring

THOMAS N. SORRELL, Interpreting spectra of organic molecules
Albicilla

wauw bedankt voor de snelle reacties!!

het boek van harwood is idd het goedkoopste dat ik kan vinden en waarschijnlijk ook het meest bruikbare voor de examens. Maar het mag best een wat uitgebreider boek zijn hoor, dan heb k nog iets om te lezen tijdens de vakantie ;)

zelf ben ik op de boeken van ene PAVIA gestoten, iemand daar ervaring mee?

alle titels en tips blijven welkom

mvg

Bruno

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 5 euro - Bedankt!

Bekijk product

Jeroen_CF

Ook bij donner (rotterdam) te koop

Donner

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!