Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gedep
Artikelen: 0

Structuurformules met vrij electronenparen

Ik wil structuurformules tekenen met vrije electronenparen. Veel, dus puntjes toevoegen in Photoshop (zoals ik met onderstaand voorbeeld heb gedaan) is me teveel werk.

Ik kan in ISIS-Draw geen makkelijke manier vinden...

Dit is wat ik bedoel:

Afbeelding

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

epiphonix

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Ineens voor chemsketch ook een methode a u b? :oops:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gedep

Inderdaad... In Chemsketch heb ik het ook niet kunnen vinden. Dat heb ik eergister speciaal voor dit probleem gedownload, in de hoop dat het daar wél mee zou kunnen, maar ik heb 't voor Chemsketch ook niet kunnen vinden.
jhullaert

Ik heb ook al een uur zitten zoeken nog niets gevonden. :oops:

Het zal waarschijnlijk wel ergens bij die atom chemical properties staan.
Dante_CF

Ik gebruik enkel Chemdraw en daar lukt het perfect. Op je school hebben ze dit programma waarschijnlijk wel, dus kan je die structuren mss daar even tekenen.
Belgjm_CF

Voor Isisdraw heb ik ook geen oplossing gevonden, maar voor chemsketch staat er het volgende op hun site :

Q. How do I draw an electron pair with ChemSketch?

A. There are two different ways:

1) Draw a structure in Structure mode and switch to Draw mode. On the top toolbar, click Open Template Window. Choose the "Reaction Symbols" template. Click on the electron pair symbol. Your cursor will show the electron dots attached to the pointer. Each time you point at the molecule and click the left mouse button, a pair of electron dots will be drawn. When you are finished drawing electron dots, right click the mouse button.

2) Draw a structure in Structure mode and switch to Draw mode. From the Template window, open the "Lewis Structures" template, where you can see a table with all possible images of electron pairs.

Nu ja, het werkt , maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het is niet bepaald een elegante oplossing voor zo'n uitgebreid pakket.
epiphonix

Dat klopt, dan kan je het nog evengoed in paint maken 8-[

Bedankt :oops:

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Gedep

Voor Isisdraw heb ik ook geen oplossing gevonden, maar voor chemsketch staat er het volgende op hun site :
Bedankt voor de tip!

Ik ben het wel met epiphonix eens, dat dit niet een erg elegante oplossing is... Echt mooi vind ik het resultaat ook niet.

Maar, daar kan Beljm weer niets aan doen.

@Dante: ik ga chemdraw downloaden.

Edit: ARGH: software is niet gratis :oops:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!