Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gruson
Artikelen: 0

Totale yield bepalen over 5 stappen

Ik wilde met mijn researchproject mijn totale yield bepalen van een 5 staps synthese. Mijn begeleider zei dat je dan niet zomaar het gemiddelde mocht nemen, maar iets met machtswortels moest doen. Ik heb het geprobeerd maar ik kom er niet uit. Hoe het precies moet is mij niet duidelijk, misschien heeft hier iemand een antwoord?

Yields: 0.68 0.9 0.7 0.91 1(quant)

ads

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Daan_CF

Re: Totale yield bepalen over 5 stappen

quant?

Volgens mij moet je dit gewoon vermenigvuldigen. Dan hou je uiteindelijk je percentage opbrengst over, of nee, dan nog een keer maal 100 en je hebt je percentage.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gruson

Bedankt, die had ik ook al. Stelde mijn vraag eigenlijk verkeerd, ik wil weten wat de gemiddelde yield is over 5 stappen. En ik heb het nu uitgevogeld, alles met elkaar vermenigvuldigen en dan daar de xde machtswortel van nemen waarbij x het aantal stappen is. Bij mij: 83% gemiddelde yield.

quant = stap ging quantitatief.
r+bke

Wat is eigenlijk het nut, om te weten wat de opbrengst gemiddeld is. Je wilt toch normaal weten, wat uiteindelijk de opbrengst is van je eindproduct.

Dit is misschien een domme vraag, al hoewel domme vragen niet bestaan, maar misschien heb je hier een reden voor en deze zou ik graag willen weten.
Gruson

Het ziet er leuk uit, en het verslag gaat waarschijnlijk ook gelezen worden door mensen die niet snappen dat een 38% totale yield over 5 stappen best netjes is, vandaar dat ik de gemiddelde yield erbij wilde hebben.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Marjanne

Bij mij: 83% gemiddelde yield.
Het ziet er leuk uit, en het verslag gaat waarschijnlijk ook gelezen worden door mensen die niet snappen dat een 38% totale yield over 5 stappen best netjes is, vandaar dat ik de gemiddelde yield erbij wilde hebben.
Bestaat je synthese uit vijf opeenvolgende stappen? En is 68 % de yield van je eerste stap, 90 % van je tweede, enz? Want dan is de totale yield inderdaad 38 % (eigenlijk 39 %) en niet 83 %.

Maar inderdaad, voor een vijfstapssynthese nog niet slecht hoor. ;)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!