Puzzel Puzzels
stef.
Artikelen: 0

thymidylaat

Hallo allemaal!

ik zit met een (misschien wel genante) vraag: Wat is thymidylaat eigenlijk? als ik hiervoor google krijg ik steeds thymidylaat synthase, maar niets over thymidylaat zelf. Het vreemde is gewoon dat ik wel thymidine ken, een van de pyrimidinebasen voor de aanmaak van DNA, maar thymidylaat totaal niet. Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

groetjes,

Stef.

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Gerard

Re: thymidylaat

Een zout of ester van thymidylzuur

thymidylic acid

A nucleotide component of DNA that yields thymine, ribose, and phosphoric acid when hydrolyzed

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

stef.

Re: thymidylaat

ok, dat klinkt nu wel hééééééél logisch! bedankt! Al die termen lijken zo op elkaar, dat ik er soms niet meer wijs uit raak. Als ik het goed begrepen heb is het zo dat:

thymine = base

thymidine = base + suiker (ribose)

thymidine zuur = base + suiker + fosfaatgroep

Het thymidinezuur is dan uiteindelijk het monomeertje dat ingebouwd zit in de DNA keten.

Is dit correct?

Alvast bedankt!

mvg,

Stef.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Moleculaire biologie en biochemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!