Discussie over de lewisstructuur.
Ik zit in een discussie met een andere student over de juiste lewisstructuur van SO2.
Na zoeken op het net blijkt dat we beiden gelijk hebben 8-[
Sommige websites beweren dat het een structuur is waarbij de S gebonden is met de beide O atomen met dubbele bindingen (hoek van +-120 tussen de O's) en 1 lone pair boven de S.
Beide O's hebben 2 lone pairs.
Zoals ik denk.
Anderen menen dan weer dat de S gebonden is met een dubbele binding aan 1 O en slechts met 1 binding naar de andere O toe , dewelke dan 3 lone pairs heeft.
Zoals men klasgenoot denkt.
Vb: 2 dubbele bindingen
1 dubbele + 1 enkele binding
Puzzels