Het is het gemakkelijkst als je de boeken gebruikt die je zelf in het middelbaar gebruikt hebt (als je die goed vond). Waarschijnlijk zal je school er wel mee akkoord gaan als je vraagt of je enkele boeken mag lenen om je voor te bereiden op het examen.
Ik heb het zo gedaan: ik heb de lijst met leerstofonderdelen afgeprint en ben daarmee naar een (tweedehands) boekhandel gegaan. Dan kan je de lijst vergelijken met de inhoudsopgaves van de fysicaboeken en zo het beste boek kiezen.
Maar inderdaad, zoals Imaan zegt: concentreer je vooral op oefeningen, niet zozeer op theorie. De beste methode (voor mij dan) was: oefeningen maken, en van de oefeningen die ik niet snapte de theorie nog eens extra bekijken.
Als je nog oefenvragen van het ingangsexamen zoekt kan je hier terecht:
http://toelatingsexamen.110mb.com/