enPer seconde wordt zo'n 700 miljoen ton waterstof in 695 miljoen ton helium omgezet. Het verschil, 5 miljoen ton, wordt uitgestraald in de vorm van elektromagnetische energie.
Bron: wikiUitgestraalde energie 3,8Ã1026 J/s
Je kan kernfusie (zoals de zon) en kernfissie (die we gebruiken om energie te winnen) vergelijken als het maken van een puzzel en het stukgooien van een puzzel, respectievelijk.whow wat n getalle maar kunnen wij dit ook in werking zetten ? wel grappig met de cao duurt nog een paar miljard jaar voor de zon langzaam gaat afkoelen.
Misschien geen correct Nederlands woord, maar het betekent kernsplijting.Kernfissie? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
niet zoveel maar ik zal eens opzoekenik las dat de zon een gram waterstof omzet in helium en dat daar 170000 kwh vrijkomt wat is jullie kennis hierover ?
Lees je altijd alleen maar het eerste bericht uit een topic?niet zoveel maar ik zal eens opzoekensjang schreef: ik las dat de zon een gram waterstof omzet in helium en dat daar 170000 kwh vrijkomt wat is jullie kennis hierover ?
Neen dat betekent het JUIST niet, het is samensmelting van kernen:Misschien geen correct Nederlands woord, maar het betekent kernsplijting.Tsjerk schreef: Kernfissie? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Volgens mij is fissie het Vlaamse equivalent voor kernsplijting:Neen dat betekent het JUIST niet, het is samensmelting van kernen:Derrek schreef:Misschien geen correct Nederlands woord, maar het betekent kernsplijting.Tsjerk schreef: Kernfissie? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
FUSIE.