Hallo,
Ik heb een experiment gedaan op school. Hierbij gebruikten we slootwater van 21 graden Celsius. Nadat we 0,5 mL MnSO4- en 0,5 mL 10M natronloog hadden toegevoegd in het slootwater moest er ook nog 1,5 mL H3PO4 bij en 0,5 mL KI-oplossing. Daarna moesten we 10 mL van de ontstane vloeistof pipetteren in een erlenmeyer en 0,5 mL stijfsel toevoegen. Daarna moesten we druppelsgewijs vanuit een 1mL injectiespuit Natriumthiosulfaat toevoegen totdat de vloeistof onzichtbaar was.
Het verbruik van de Natriumthiosulfaat was 0,65 mL. Weet iemand misschien hoe je hiermee het zuurstofgehalte in mg O2 per L kan berekenen?
Alvast bedankt!
Puzzels