Puzzel Puzzels
helxena
Artikelen: 0

MS parameters

Ik gebruik een LC-MS/(MS)

Dus waarbij er 2 quadrupolen zijn, maar enkel de tweede wordt gebruikt omdat deze een hogere resolutie heeft.

Kan iemand mij deze parameters verklaren:

Analyser LM 1 Resolution 15,0

HM 1 Resolution 15,0

Ion Energy 1 3,0

Entrance 20

Exit 20,0

LM 2 Resolution 15,0

HM 2 Resolution 15,0

Ion Energy 2 1,5

Multiplier (V) 620

Dank u
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

ads

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

bteunissen

Re: MS parameters

helxena schreef: Ik gebruik een LC-MS/(MS)

Dus waarbij er 2 quadrupolen zijn, maar enkel de tweede wordt gebruikt omdat deze een hogere resolutie heeft.
vanwaar de conclusie: 'dus'?

Zit er niet een HELP functie op de software van de MS? In mijn ervaring staat hier altijd haarfijn uitgelegd wat de verschillende parameters betekenen.

Entrance en exit zijn waarschijnlijk potentials. Multiplier is de spanning op de multiplier (de uiteindelijke detector).

Zoek ook eens op google, daar is tegenwoordig best wel wat info op te vinden.... :oops:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

helxena

Ja omdat mij dat werd verteld dat er twee quadrupolen zijn en de tweede wordt enkel gebruikt omdat deze een grotere resolutie heeft..

Ik zie dat niet echt terug in die parameters
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid
Napoleon1981

Het zijn er 3 natuurlijk, een tripple quadrupole instrument

Iedere fabrikant heeft zijn eigen naam voor deze parameters, en ook de getallen zeggen geen zak. Dit zijn de parameters van een waters/micromass instrument.

Die 15 waarden bij resolution geven de massa cutoff weer. flowinject maar eens een sample en ga er aan draaien. >15 geeft een scherpe piek (dus erg specifiek, maar minder ionen zullen de detector halen, en omgekeerd).

Ionenergy is een indicatie voor hoe vies je instrument is. Als die op 3 staat om nog wat te zien dan zou ik je front end maar eens schoonmaken (deze werkt vaak als een aan uit schakelaar).

Multiplier is door bas al uitgelegd, het potentiaal op je detector, hoe hoger hoe gevoeliger.
sradracer

Het zijn er 3 natuurlijk, een tripple quadrupole instrument.
Dat is niet helemaal waar. Er zitten 2 quadupoles in als MS zeg maar en 1 voor de collisioncell, maar dat zijn vaak 8 buizen.

Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...
bteunissen

helxena schreef: Ja omdat mij dat werd verteld dat er twee quadrupolen zijn en de tweede wordt enkel gebruikt omdat deze een grotere resolutie heeft..

Ik zie dat niet echt terug in die parameters
Het klinkt vreemd wat je zegt.

Dit klinkt enkel als steekhoudend als je de tripple quadrupole gebruikt als single quadrupole. Dan gebruik je dus niet de q2 en heb je de keuze om Q1 of Q3 te gebruiken voor slectie van ionen. Er kan best wel verschil zitten in resolutie tussen de eerste en derde quadrupole.
Mies030

sradracer schreef:
Dat is niet helemaal waar. Er zitten 2 quadupoles in als MS zeg maar en 1 voor de collisioncell, maar dat zijn vaak 8 buizen. Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...[/QUOTE]

Dan noem je het een tandem quad ipv triple quad...

;)
Napoleon1981

Napoleon1981 schreef: Het zijn er 3 natuurlijk, een tripple quadrupole instrument.
Dat is niet helemaal waar. Er zitten 2 quadupoles in als MS zeg maar en 1 voor de collisioncell, maar dat zijn vaak 8 buizen.

Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...
Pfffffff die quadrupoles zijn in sommige instrumenten inderdaad hexapoles of octapoles. Maar gaat een beetje lastig om het zo te noemen he, quadrupole octapole quadrupole instrument. Ohw wacht er zit vaak nog pre-filters in ook, Hexapole, quadrupole, quadrupole, octapole, quadrupole massa spectrometers. Happy now :P ?

ads

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

sradracer

Hexapole, quadrupole, quadrupole, octapole, quadrupole massa spectrometers. Happy now :P ?
daarom zei ik ook, Voor de handigheid wordt het vaak een triple quad genoemd...

Maargoed. iedereen weet wat we bedoelen ;)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!