Puzzel Puzzels
truepako
Artikelen: 0

[scheikunde] Gist reductie

Goedendag allen,

Ik heb pas geleden een biochemische reactie uitgevoerd. Deze ging over de gist reductie van ethylacetoacetaat tot ethyl-3-hydroxybutanoaat (97% S).

Nu moet ik een reactiemechanisme beschrijven, maar kom er helemaal niet uit.

Ik kan niet inzien hoe sucrose en gist met elkaar reageert, welke uiteindelijk reageert op ethylacetoacetaat. Bij de reactie komt er ook CO2 vrij. Als het goed is gebeurt dat al bij de toevoeging van sucrose bij gist (in waterige oplossing).

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij zou kunnen helpen met de reactiemechanisme.

Alvast bedankt!

Link voor de synthese:

My Webpage

ads

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Gerard
Artikelen: 0

Re: [scheikunde] Gist reductie

De omzetting van sucrose door gist is een fermentatieproces, de gist is geen reagens zoals je lijkt te denken maar een chemisch fabriekje.

De pathways die gebruikt worden zullen afhankelijk zijn van de soort gist en de procesparameters.

Kijk een op wiki.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gist

http://en.wikipedia.org/wiki/Yeast
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!