Hallo,
Ik ben hoogopgeleid (A1) diploma en ik wil absoluut moleculaire research doen en mezelf continu bijscholen. Ik gok dat ik niet de enige ben die naar dit soort banen op zoek is.
Ik heb reeds meerdere keren bij knip geprobeert om een dergelijke baan te krijgen. Daar kreeg ik te horen dat er geen vaste R&D laboranten meer worden aangenomen, maar enkel op intrimbasis. Echter, ik "zou" daar aan de slag kunnen gaan als onderzoeker (wel slechts tijdelijk)...en een contract heb ik nooit gezien. (vernam alles via de GSM)
Ik snap de **** die knip heeft doorgemaakt...patenten vervallen, waardoor deze duurdere geneesmiddelen als zijnde goedkoop "wit product" mogen worden nagemaakt. Zijn deze generieken eigenlijk wel even veilig? (qua biodissolutietesten, bioactiviteit en is het actief bestanddeel wel in dezelfde mate aanwezig als bij dat van een merkproduct?) Ik denk dat dat niet altijd het geval is.
Ik kan ook de frustraties begrijpen van het knip management wanneer er van die dierenactivisten voor de poort van knip staan te betogen. Maar knip is WETTELIJK VERPLICHT om deze dierproeven te doen. Dus een vraag aan de dierenactivisten, wil je zelf als eerste een antikankermedicijn uittesten? Is het niet de verkeerde plaats om zulke acties te voeren?
In China zijn er geen regels daaromtrent, dus vermoorden ze die beesten gewoon aan de andere kant van de wereldbol. NO DiFFERENCE.
Maar wat ik niet begrijp is dat men aan de ene kant schreeuwt dat er een tekort is aan bekwame organische scheikundigen en biochemici, om zo nieuwe geneensmiddelen te ontdekken terwijl dit ALLEMAAL EEN LEUGEN BLIJKT te zijn! (ik spreek over België, regio antwerpse kempen)
Neem is een kijkje op de VDAB database, wat ze zoeken zijn analisten, analisten, milieuinspecteurs en proces techniekers.
Last but not least, is het eigenlijk niet de taak van de overheid om afgestudeerde moleculaire researchers aan een baan te helpen? Het komt toch de hele maatschappij ten goede? Leven we dan toch niet in een kenniseconomie? Miljarden pompen in banken is blijkbaar wel maatschappelijk verantwoord, zeker als de spaarder daarvan de dupe is!
Ok, ik heb (voorlopig) werk en mag niet klagen maar een job als analist is dikwijls saai, omdat de procedures letterlijk moeten worden nageleeft -niet denken maar doen- en er veel nutteloze dingen bij komen kijken. (ga niet in detail hierover) Bovendien zijn de doorgroeimogelijkheden beperkt.
Wat is er trouwens met al die onderzoekers gebeurt die in de antwerpse kempen ineens geen job meer hadden??? ivm die herstructurering?
ps: ik wil hiermee niet het imago van knip schade toebrengen, integendeel. Maar ik ben eerder moedeloos omdat de overheid geen enkel initiatief neemt voor de doelgroep waartoe ik behoor.
WAT KAN IK DOEN?
25jaar, reeds een diploma, te weinig geld om verder te studeren (vb. recombinant DNA toepassingen, toepassing van NMR, PET scans nemen...all interesting stuff). Verder hou ik van het studeren van talen als thais en chinees maar ik ben een werkende mens met tijdelijk contract dus dat doe ik dan nog na mijn uren.
Puzzels