Ik ben nieuw op dit forum en compleet nieuw in deze hoogbegaafde wereld. Scheikunde heb ik nooit gehad op school. Ik ben zeer onder de interesse in dit vakgebied, alhoewel het vrij waarschijnlijk om beginners interesse gaat. Niet een keuze die ik al gemaakt heb dus.
Een nieuwe vriend van me heeft zijn laboratorium laten zien, algemene zaken zoals het maken van stofjes was nieuw voor mij. Ik wist dat chemie daarover ging, echter wist ik niet dat je in feite elk stofje in de wereld kan maken mits de ingredienten op tafel liggen. Ach ja, iemand moet het doen.
Nou loop ik de hele tijd sins ik me erin verdiep tegen VWO vakken aan waar ik geen zak van snap. Waar ik wel bereid toe ben deze te leren,
Ik heb het over algebra, en de definitie van de subforum naamgevingen op deze site gaan me al te ver kwa kennis.
Alle subgroepen in de chemie en de basis kennis zit niet in mijn systeem verwerkt.
Het enige wat ik weet, ik ben bij een vriend geweest, heb zijn talloze flesjes, weet ik veel wat apparatuur waargenomen, en ik was meer dan onder de indruk,
Ik heb dan ook totaal geen basis in dit vakgebied, zonder ervaring kan je ook niet weten of je het leuk vind
Mijn vraag is dus of er voor deze ordinarie vmbo'er cursussen bestaan, en evt internet paginas die mij OA algebra kunnen uitleggen.
Ik heb wikipedia geprobeerd maar daar kom ik alleen het principe van algebra te weten, die ik al ken. Een principe is altijd simpel. Weet nog steeds niet welk getal/letter/teken ik voor welke abstractie moet gebruiken.
Of weetje wat, laat ook maar. Als ik ga opsommen wat ik niet weet kun je de vragen geschiedenis van de hele forum database hier neer zetten.
Dus ik hoop dat jullie de ernst van mijn onwetendheid begrijpen en deze VMBOer voorziet van de algemene VWO kennis om mij mogelijk te stellen een keuze te maken in de chemie branche. Zal waarschijnlijk eindigen als een tijdelijke Ambitie. Maar je weet natuurlijk nooit.
Moet nog wel eerst wat praktijk ervaring zelf opdoen wil ik weten hier iets mee te gaan doen.
Tevens ben ik VMBOér omdat sommige mensen niet overweg kunnen met het motief voor educatie en wat scholen ons voorschotelen zonder toekomst beeld.
Ik ben net zo slim als andere.
Alleen nog onwetend.
Aan jullie de vraag mij hierbij te helpen.
Groeten,
Puzzels