Hij is mannelijk, aangezien hij een zoon verwekt bij een vrouw.
Dit is een hele bijzondere en eenmalige geschiedenis geweest. Hier kun je onmogelijk de conclusie aan verbinden dat God een mannelijk wezen is. Denk je dat er ook een vrouwelijke god bestaat?
Hij kan dingen uit het niets doen ontstaan (scheppingsverhaal). Hij kan dus natuurwetten overtreden.
Ik kan het je nog wel sterker vertellen: God heeft de natuurwetten
gemaakt.
Hij lijkt op ons, aangezien wij "naar zijn evenbeeld geschapen" zijn.
Beetje nuanceren: wij lijken op God. Niet zozeer kwa uiterlijk, maar meer kwa persoonlijkheid/karakter, e.d.
In het verleden communiceerde hij met ons via aardbevingen een brandende braamstruiken, maar heeft het contact verbroken. Dit duidt erop dat of wij iets verkeerds hebben uitgespookt en hem daarbij tegen zere schenen geschopt hebben, of hij niet meer bestaat (wat erop duidt dat Goden ook kunnen sterven) of er geen reden is tot communicatie en wij onszelf prima redden (wat erop duidt dat God overbodig is).
Die aardbevingen waren alleen maar bijverschijnselen.
Hij heeft ook niet het contact verbroken, maar
wij hebben het contact verbroken (zondeval). Gelukkig heeft God dat contact weer hersteld (via Jezus). God communiceerde vroeger persoonlijk/via profeten met de mensen. Nu doet hij dat via zijn woord (de bijbel).
Hij woont in het heelal, aangezien er altijd naar boven gebeden wordt.
God heeft het universum geschapen, dus je kunt onmogelijk beweren dat God in het universum woont. Ook kun je niet zeggen dat God buiten het universum woont. God is gewoon overal aanwezig. Verder moet je niet denken dat je met een spaceshuttle ofso even op bezoek kunt gaan bij God, want dan denk je veel te veel in materie. Er bestaat namelijk ook een geestelijke wereld, die je niet kan zien, die niet door de wetenschap bewezen kan worden, maar die er wel is.
Hij heeft andere inzichten dan wij maatschappelijk verantwoord vinden.
Gelukkig maar. Wij maken er altijd zo'n zooitje van.
Denk hierbij aan het dmv bidden vergeven van zonden,
Met bidden worden je zonden nog niet vergeven hoor...
het toelaten tot de hemel als je maar in hem gelooft,
Mooi he? Geloof jij dat de hemel bestaat?