Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Soms heb je van die dingen die nergens op slaan maar waarvan iedereen het aanneemt als normaal.

Ik kan me geen ander land bedenken die niet gewoon gratis water op tafel zet als je er om vraagt.

Teken en promoot deze petitie van Groenlinks

http://groenlinks.nl/kraanwater

Filmpje:

ads

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Gebruikersavatar
ZVdP
Artikelen: 0
Berichten: 2.097
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 23:45

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Hoewel ik het zelf gratis zou aanbeiden, mocht ik in het bezit zijn van een restaurant, ben ik toch niet echt te vinden voor een verplichting. Ik ben meer te vinden voor een minimalistische overheid, dan eentje die overal waar het kan verplichtingen en beperkingen invoert.

Je bent bent niet verplicht om naar een (bepaald) restaurant te gaan. Als je vindt dat de prijs (van het water) er te hoog is, dan lijkt mij de meest logische oplossing om niet of ergens anders te gaan, zoals bij elke andere dienstverlening.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

BadSanta
Artikelen: 0
Berichten: 68
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 01:01

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

ZVdP schreef: za 11 aug 2012, 13:35
Hoewel ik het zelf gratis zou aanbeiden, mocht ik in het bezit zijn van een restaurant, ben ik toch niet echt te vinden voor een verplichting. Ik ben meer te vinden voor een minimalistische overheid, dan eentje die overal waar het kan verplichtingen en beperkingen invoert.

Je bent bent niet verplicht om naar een (bepaald) restaurant te gaan. Als je vindt dat de prijs (van het water) er te hoog is, dan lijkt mij de meest logische oplossing om niet of ergens anders te gaan, zoals bij elke andere dienstverlening.
Eens met ZvDP.. Maar volgens mij is het al verplicht om dorstige mensen een gratis glas kraanwater aan te bieden. Kan alleen niet terugvinden waar dat staat..
Gebruikersavatar
anusthesist
Artikelen: 0
Berichten: 6.058
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 19:35

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Volgens mij mogen restauranthouders zelf bepalen of ze kraanwater schenken of niet. Zelf heb ik er niet veel problemen mee. Als ik ergens ben en geen geld heb voor water (wat me gek lijkt als je ergens gaat uit eten), dan ga ik naar het toilet en drink ik daar water uit de kraan.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Gebruikersavatar
Michel Uphoff
Artikelen: 0
Berichten: 8.167
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 00:17

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

ZVdP schreef: za 11 aug 2012, 13:35
dan eentje die overal waar het kan verplichtingen en beperkingen invoert.
Maar dat is m.i. nog wel wat anders dan een overheid die volkomen overbodige milieubelastende producten en de bijbehorende list en bedrog zonder meer toelaten.

Ik ben beslist niet voor een overheid die overal waar dat kan beperkingen invoert, maar wel voor een overheid die waar dat wenselijk is een rem op onzinnige verkwisting en bedrog zet. En wat wenselijk is, maken wij met zijn allen uit.
gast026
Artikelen: 0
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 16:52

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Weer een zinloze "kijk ons een voor de burger"-zijn initiatief van Groenlinks, je zou bijna denken dat het verkiezingstijd is.

Waarom zou kraanwater altijd gratis moeten zijn, je betaalt toch net zo goed mee aan de service en sfeer in het cafe. Ik betaal voor mijn cola ook 5 keer zo veel als in de winkel. Zeer terecht dus dat op terrassen gewoon geld wordt gevraagd voor kraanwater, de schoorsteen moet ook roken voor cafehouders.

In de meeste restaurants is het heel normaal dat je gewoon een karafje kraanwater bij het eten krijgt, gratis.. maar dan zit je wel in een normaal restaurant, waar ik daarnaast ook een wijntje drink en een goed bord eten waar aan verdient wordt. En ja dat is ook weer iets anders als de (veredelde) cafe-kroegen waar je voor 12,50 een 3-gangenmenu voorgeschoteld krijgt, daar zal de winst dan ook weer meer uit de drank moeten komen.

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Gebruikersavatar
markos
Artikelen: 0
Berichten: 466
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 22:13

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Ik heb ook getekend.
Al gaat er veel zaad verloren, de zaaier blijft zaaien.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!