Inderdaad. Steek er veel tijd in. En let vooral op je eigen ontwikkeling, waar heb je moeilijkheden mee, en wat gaat je makkelijk af? Probeer het leren zo te sturen dat je daar aandacht aan geeft in plaats van blind alles 3x te oefenen.
Laat stof bezinken. Lees dingen 1x door, ook als je het half snapt, leg het boek daarna een tijd weg, ga wat anders doen en pak het later op.
Probeer ook de verbanden te leggen tussen de stof en het dagelijks leven. Toen ik bezig was met programmeren dacht ik bijvoorbeeld bij van alles na hoe dat geprogrammeerd zou zijn. Zoals van allerlei diensten op internet. Hoe maken ze dat? Of als ik een sportwedstrijd zag dacht ik na over een programma dat de tijden bijhield, of met een ideale strategie op de proppen kwam.. en hoe ik dat dan zou maken.
beetje lame voorbeelden, maar het komt er op neer dat in die tijd alles programmeren was voor mij. Misschien helpt dat ook voor jou?
En misschien een beetje basic, maar dit helpt misschien ook.
http://www.studiekring.nl/studietips/
http://www.studiekri..._Studietips.pdf
Of Google zelf eens op 'leertechnieken' of 'studietips'.
Succes!