Puzzel Puzzels
Fleuv
Artikelen: 0

Meerdere planeten samen laten werken

Wat voor mogelijkheden zouden er allemaal wel niet beschikbaar worden, als we een planeet op het oog hebben die ongeveer wel geschikt is voor leven dus nog net niet er perfect voor is. Dit kunnen we dan misschien wel oplossen aan de hand van een samenwerking in het verspreiden van stoffen tussen planeet B die in de buurt ligt van planeet A. Dus stoffen die A wel nodig heeft maar niet zelf in huis heeft kan hij misschien gewoon lenen van de buren (B). Neem hier maar is als voorbeeld A als Mars en B als Venus. Een aantal stoffen op Venus kunnen de atmosfeer van Mars voor ons leven en waarschijnlijk ook ander leven een stuk aangenamer maken.

Jammer genoeg is de afstand vaak totaal niet kort en het gaat ook over veelte grote objecten voor slechts een aantal kleine "mensjes". Om zoiets simpelweg even te verplaatsen heb je eigen iets wat nog veel groter is nodig. Maar daar moeten we niet 100% vanuit gaan er zijn altijd nog andere optie die we eigenlijk al wel weten. In deze publicatie van ESA wordt mijn idee namelijk al een beetje voorgekauwd, over hoe we dit kunnen aanpakken. We maken gewoon heel simpel net zo'n brug. Dit kan natuurlijk ook weer op allemaal verschillende manieren, maar daar kan ik nu alleen nog maar over fantaseren. Mijn mening is dat massa hierin een hele grote rol in gaat spelen. Geen gigantische ruimteschepen of een of andere superman. Nee, gewoon een lijn in het relativiteits veld van planeet A naar B. En als we er zo niet uitkomen dan kunnen we nog altijd afkijken.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Ericw

Re: Meerdere planeten samen laten werken

Die publicatie van ESA gaat over interstellair gas tussen clusters van sterrenstelsels, nogal wat anders dan een 'brug' tussen twee planeten. Sterker, de enige overeenkomst is het - al dan niet gepast - gebruik van het woord 'brug' (resp. 'bridge'), verder heeft het compleet niks met elkaar te maken.

En wat je bedoelt met "een lijn in het relativiteits veld" is mij een raadsel.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Math-E-Mad-X

Ik zou maar gauw patent aanvragen op je idee, anders gaat iemand anders er straks mee vandoor.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Fleuv

Math-E-Mad-X schreef: do 22 nov 2012, 10:51
Ik zou maar gauw patent aanvragen op je idee, anders gaat iemand anders er straks mee vandoor.
Hahaha, ze mogen het idee van mij hebben ik heb daar helemaal geen tijd voor. Zit namelijk gewoon nog op school en ik heb het al druk zat met alles met schoolprojecten en freelance projecten. Dus als ze het willen hier is het ik maak er wel een kleine animatie bij voor de duidelijkheid.
Michel Uphoff

Zie je inmiddels waarom wat jij denkt helemaal niet kan?

Denk aan de Zon en planeetbanen.
Fleuv

Ja daar houd ik ook rekening mee. Door de brug niet 100% actief te laten zijn. Het wordt vast en zeker allemaal wel allemaal duidelijk in de animatie wat eigenlijk ook een soort simulatie is (als het lukt).

ads

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Michel Uphoff

Ik ben nieuwsgierig naar hoe jij in jouw animatie het onmogelijke mogelijk gaat maken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!