Wat voor mogelijkheden zouden er allemaal wel niet beschikbaar worden, als we een planeet op het oog hebben die ongeveer wel geschikt is voor leven dus nog net niet er perfect voor is. Dit kunnen we dan misschien wel oplossen aan de hand van een samenwerking in het verspreiden van stoffen tussen planeet B die in de buurt ligt van planeet A. Dus stoffen die A wel nodig heeft maar niet zelf in huis heeft kan hij misschien gewoon lenen van de buren (B). Neem hier maar is als voorbeeld A als Mars en B als Venus. Een aantal stoffen op Venus kunnen de atmosfeer van Mars voor ons leven en waarschijnlijk ook ander leven een stuk aangenamer maken.
Jammer genoeg is de afstand vaak totaal niet kort en het gaat ook over veelte grote objecten voor slechts een aantal kleine "mensjes". Om zoiets simpelweg even te verplaatsen heb je eigen iets wat nog veel groter is nodig. Maar daar moeten we niet 100% vanuit gaan er zijn altijd nog andere optie die we eigenlijk al wel weten. In deze publicatie van ESA wordt mijn idee namelijk al een beetje voorgekauwd, over hoe we dit kunnen aanpakken. We maken gewoon heel simpel net zo'n brug. Dit kan natuurlijk ook weer op allemaal verschillende manieren, maar daar kan ik nu alleen nog maar over fantaseren. Mijn mening is dat massa hierin een hele grote rol in gaat spelen. Geen gigantische ruimteschepen of een of andere superman. Nee, gewoon een lijn in het relativiteits veld van planeet A naar B. En als we er zo niet uitkomen dan kunnen we nog altijd afkijken.
Puzzels