Ik loop vast bij twee vragen die ik moet beantwoorden over het onderwerp koolstofchemie.
De eerste vraag gaat over het verschil tussen een gasmeetspuit en een injectiespuit. En waaraan die spuit moet voldoen om een gasmeetspuit te heten.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd op te zoeken via google, maar ik vind geen antwoorden hier op. Ik zat te denken dat een gasmeetspuit een volume van een gas dat vrijkomt meet en dat de injectiespuit juist gas (waarvan je de hoeveelheid dus precies van kunt bepalen) aan een bepaalde opstelling toevoegt?
De tweede vraag gaat over het verschil tussen een ideaal gas en een niet-ideaal gas.
De definitie van een ideaal gas is: Een ideaal gas is een hypothetisch/aangenomen gas dat precies aan de algemene gaswet voldoet. Een ideaal gas bestaat uit moleculen die een te verwaarlozen ruimte innemen en waartussen te verwaarlozen krachten bestaan, behalve bij botsingen. Alle botsingen tussen moleculen en tussen moleculen en de wanden zijn perfect elastisch , aangezien de moleculen geen mogelijkheid hebben energie op te slaan (behalve kinetische energie). Een ideaal gas is een goede benadering voor echte verdunde gassen.
Is dan een niet-ideaal gas, een gas dat niet aan deze beschrijving voldoet? Of hoe moet ik dat uitleggen?
Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen
Gr. Raffa
Puzzels