Ik heb de laatste tijd steeds meer het gevoel dat het 'leven' (in hoeverre je dit leven mag noemen) eigenlijk gewoon een test is, en dat als je doodgaat, het echte leven volgt.
Wat vinden jullie hierover?
Moderator: Rhiannon
Bedoel je eigenlijk wel echt een test? Of meer in de richting van een voorbereiding, in dat geval kun je namelijk niet zakken, maar ga je dood als je klaar bent voor het volgende leven.
Het 'hele eiereten' is dat het juist kortzichtig is om er 'die visie' op na te houden. Het is kortzichtig, omdat niet ingezien wordt dat je je op zekerheden moet richten om vooruitgang te krijgen. Het zoeken naar oplossingen in een 'beknotte leidraad voor het leven' is helemaal kortzichtig. Het leven met al z'n tegemoetkomingen heeft zekerheden nodig om het efficiënt tegemoet te kunnen treden. Om de intenties van het leven te zoeken in één boek, en amper nog nieuwe ondervindingen toe te laten is naïef. Het leven biedt zo veel invalshoeken, waarvan uit je iets kan benaderen, het is dan zonde van al wat niet meewegen kan vanwege dat het door beperkingen van doctrines niet overwogen wordt.Arie2 schreef:Waarom zou je er geen rekening mee houden? We houden met alles rekening. We gaan voor zekerheid, verzekeren ons tegen alles, bouwen pensioen op voor onze oude dag, maar kijken niet verder dan onze levensneus lang is.
Eigenlijk heel kortzichtig!
Als God nu wel bestaad? Als er nu wel een hemel en een hel is?
Waarom houden we deze optie voor de zekerheid niet open??
De bijbel geeft mij in deze veel antwoorden.
Voor mij vloeien 'alle processen' dan ook voort uit die sapstromen. Stopt het stromen ervan, stopt de waarneming, de perceptie en ook de verwerking ervan. Gevolg, geen output meer, en geen bewustzijn. De levensvoorwaarden voor het bestaan ebben weg.@Sjorssnors, inderdaad als je 'leven' alszijnde de stroming van sap door het lichaam ziet is er geen 'leven' na de dood. Dit zal ook niemand je tegenspreken daar het onomstotelijke bewijs bij de dichtsbijzijnde kerkhof kan worden gevonden. Ik denk dus niet dat mensen 'leven na de dood' hiermee bedoelen.
Arie2 schreef:Het beeld van een christen klopt in een heleboel gevallen niet met de werkelijkheid.
Ze worden vaak gezien als mensen die oogkleppen ophebben, en verder alles van tafel schuiven. Zo is het absoluut niet!!