leuke vraag eigenlijk, maar ik denk niet dat men hierp een juist antwoord kan geven.
Het is ook niet zozeer om hier een juist antwoord op te krijgen, omdat het theoretisch onmogelijk is. Het is meer iets om eens over te brainstormen.
Als je met de lichtsnelheid zou reizen, dan zou het licht naast je, voor je of achter je, nog altijd reizen met een snelheid van 300.000 km per seconde, hoe gek dat ook klinkt. ............ Het licht wordt dus niet ingehaald en 'opgeslokt'.
Dit is begrijpelijk, maar in mijn visie wordt het ligt dan ook niet ingehaald, maar blijf je voortdurend op hetzelfde punt van de lichtgolf. Mav als je zou beginnen met snelheid 0 en je kijkt naar een klok dan zie je deze lopen. Als je vervolgens versnelt tot de lichtsnelheid zou je de klok dus op een gegeven moment stil zien staan. Omdat, vlak voor het bereiken van de lichtsnelheid, dit het laatste "nieuwe" beeld is. Vanaf dit moment reis je met dit beeld mee.
Een ander geval wordt het met een bron aan de zijkant, ik heb zo het idee dat dit een streep wordt. Een bron voor je die je passeert zou dan ook achter je zichtbaar worden in de toestand die het had tijdens de passage.
Samengevat zou je achter je dus een hele verzameling van beelden krijgen die elkaar gaan overlappen.