Hallo iedereen,
Mijn droombaan is om dokter te worden, maar helaas ben ik niet in NL geboren ( en kom ik uit een oorlogsland waar meiden niet naar school mochten gaan, ben nu 12 jaar in NL) en begon daarom op het VMBO.
Na het VMBO-tl heb ik de opleiding tot doktersassistente behaald in 3 jaar en vorige jaar heb ik mij P behaald van de opleiding Life Science en Chemie.
Nu moet ik vier vakken op het VWO (Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde en Biologie) gaan halen om geneeskunde te studeren. Wiskunde A heb ik al behaald en momenteel ben ik bezig met de andere vakken.
Mijn planning was om aankomend schooljaar mee te doen met de loting, maar loting is afgeschaft en er is nu alleen decentrale selectie. Probleem ik dat ik voor 15 januari 2015 alle vakken moet hebben behaald om mee te mogen doen. Ik ben nu een maand begonnen met thuisstudie en helaas red ik het niet om daaraan te voldoen.
Pas schooljaar 2016/2017 zou ik weer mee kunnen doen.
Nu ben ik kijken welke opleiding ik zou kunnen volgen aankomend schooljaar. Twijfel over Psychologie op uni of farmaceutische wetenschappen (hiervoor moet ik alleen scheikunde en natuurkunde op VWO halen). Verder heb ik ook naar andere gezondheidsopleiding gekeken, maar daarvoor moet ik naast deze vier vakken ook Engels op het VWO halen ( en dit kost ook weer geld om deze ook nog te gaan volgen en Engels is niet mijn beste vak).
Het liefst wil ik dokter worden en ander banen spreken me niet.
Ik hoop dat jullie tips en advies voor me hebben en welke opleiding ik het beste kan volgen aankomend schooljaar.
Bedankt alvast.
Mvg,
G.E