Puzzel Puzzels
manny
Artikelen: 0

goniometrische cirkel en tangens

Hallo,

Ik ben de goniometrische cirkel en alle daarbij formules aan het bestuderen.

Mijn vraag luidt:

Als men een tangens in het 1ste kwadraat berekent dan is die van het 4de kwadrant precies zijn tegenovergestelde.

Hoe zit het nu met de 2de en 3de kwadrant? Is de tangens ook positief in het bovenste gedeelte (1ste en 2de kwadrant) en negatief in het onderste gedeelte (3de en 4de kwadrant)? Of omdat men nu aan de andere kant de tangens berekenen draaien de rollen nu om?

Dankuwel op voorhand,

Manny

ads

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

manny

Re: goniometrische cirkel en tangens

Laat maar zitten. Ik heb het antwoord al snel gevonden door logica.

Als tan = sin/cos, dan moet ik kijken of de sinus/cosinus positief of negatief zijn

In het 1ste kwadrant zijn de sinus en cosinus positief --> tangens positief
In het 2de kwadrant is de sinus positief maar de cosinus negatief --> tangens is negatief
In het 3de kwadrant zijn de sinus en cosinus negatief --> tangens positief
In het 4de kwadrant is de sinus negatief maar de cosinus positief --> tangens negatief

Dus is mijn 2de bewering van mijn vorige post (dat de rollen worden omgedraaid) juist.

PS: Moderatoren kunnen dit verwijderen als ze het willen, maar ik schreef mijn antwoord gewoon voor mensen die net hetzelfde probleem in toekomst zouden kunnen hebben en dit onderwerp kunnen vinden.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

aadkr
Pluimdrager

wat je ook zou kunnen doen is de grafiek van de tangens schetsen lopend van 0 tot 2 pi
het antwoord wat je geeft is juist.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Anton_v_U

Teken de verticale raaklijn aan de rechterkant van de eenheidscirkel, trek de hoek door tot het snijpunt met deze lijn.
De tangens is de lengte van het stuk van de raaklijn vanaf de x-as tot het snijpunt, positief als het snijpunt boven de x-as ligt, negatief als het snijpunt er onder ligt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!