Nogmaals: neem contact op met enkele hogescholen om horen wat hun toelatingseisen zijn..Ik zal mijn best om natuurkunde te begrijpen dit jaar maar is het echt niet mogelijk all met de vakken die ik heb?
Marko schreef: Ja, je kunt het echt vergeten. Een student met ruime voldoendes voor natuurkunde en wiskunde B kan met hard werken deze opleiding volbrengen, en zal daarbij ook de kans lopen een minder goede docent te treffen, met andere woorden: zal zich zelf de stof eigen moeten kunnen maken.
Een capaciteit op 8 niveau zegt niks. Het gaat er uiteindelijk om wat je haalt.
Pinokkio schreef: Nogmaals: neem contact op met enkele hogescholen om horen wat hun toelatingseisen zijn.
Diverse opleidingen hebben de komende maanden Open Dagen, daarvoor kun je je inschrijven op via hun websites.
Zonder natuurkunde kun je geen chemische technologie studeren. En waarschijnlijk heb je op de meeste hogescholen inderdaad ook wiskunde B nodig om binnen te komen.
Fontys Hogeschool biedt een Wiskunde Opfriscursus aan die je eerst zou kunnen proberen: http://fontys.nl/Werk-en-studie/Opleidingen-en-cursussen/Opfriscursus-Wiskunde-1.htm
Als je werkelijk meent goed te zijn in scheikunde, dan zou je een chemieopleiding kunnen proberen, maar waarschijnlijk heb je daar ook natuurkunde voor nodig. Avans Hogeschool heeft die in Breda http://www.avans.nl/opleidingen/opleidingzoeker/chemie-breda-voltijd-bachelor/introductieen 's Hertogenbosch http://www.avans.nl/opleidingen/opleidingzoeker/chemie-s-hertogenbosch-voltijd-bachelor/introductie en wellicht hebben andere hogescholen iets soortgelijks.
Je zou ook kunnen proberen om een laboratoriumopleiding op HBO niveau (HLO) te volgen.
Maar die zesjes zullen altijd een probleem zijn om ergens binnen te komen. Het is jammer dat het zo lang geduurd heeft tot je eindelijk wakker wordt. Dat je zelfs tot in je examenjaar weinig uitgevoerd hebt is onbegrijpelijk voor iemand die verder wil in een bèta-studie.
Wellicht zit er niets anders op dan iets op MBO te gaan doen, en later eventueel doorstromen naar iets hogers.
Het gaat in dit geval niet om één zesje, maar om iemand die chemische technologie wil studeren met een zesje voor Scheikunde, een zesje voor Wiskunde A, geen Wiskunde B, en geen cijfer voor Natuurkunde.druipertje schreef: Het zou wat zijn als alle Havo en Vwo-ers met een zesje niet zouden mogen gaan studeren. Je hebt aan de eisen van het diploma voldaan. punt.
Opmerking moderator
In feite zeg je hetzelfde als ik, want een 7 is een ruime voldoende en meer inzetten betekent harder werken. En gaat het om chemie of chemische technologie?Ben ik het niet mee eens. Ik had ook gewoon maar een mager 7-entje voor wiskunde op de middelbare school. De middelbare school had vooral met mijn levensfase te maken, weinig serieus en was vooral omdat ik toen met alles bezig was behalve boeken open doen. Pas vanaf de universiteit ben ik me meer in gaan zetten en ben ik ook relatief makkelijk doorlopen.
Er zijn al meerdere chemie-opleidingen met een loting. Of beter gezegd, decentrale selectie, want er wordt niet geloot maar geselecteerd, op basis van ingangsniveau en motivatie. Voor CT nog niet, maar er is inmiddels wel een overschot aan studenten die met de verkeerde motivatie voor de betreffende opleiding kiezen, dus dat zou ook zomaar kunnen gaan gebeuren.Als je de HAVO afgerond hebt (in de vereiste vakken, dus wiskunde B toevoegen is misschien nodig), voldoe je toch gewoon aan de eisen om toegelaten te worden. Er is zover ik weet geen loting, dus wordt je toegelaten. Het zou wat zijn als alle Havo en Vwo-ers met een zesje niet zouden mogen gaan studeren. Je hebt aan de eisen van het diploma voldaan. punt.