Hallo,
Ik heb een vraagje over oef 2.2
Klopt het dat vlak beta evenwijdig moet zijn met a, of versta ik dat verkeerd? "omvat"
Wat wordt er met co (B) bedoeld?Opgave: co (B) = (0,1,-4)
Choco__ schreef: a is toch wel een rechte..
Wat ik bedoelde was wat er met de notatie Co(B) bedoeld wordt.Co(B)=(0,1,-4)
Nee hoor, kies in x-2y+z-5 = 0 voor x maar eens de parameter x = t en probeer dan y en z maar eens allebei in t uit te drukken. Je zult dan zien dat je daarvoor een extra parameter tekort komt en dat a dus geen rechte maar een vlak voorstelt.a is toch wel een rechte
Niet zo pessimistisch. Per slot van rekening heeft hij nog niet op mijn voorlaatste post gereageerd.@mathfreak, zo zullen we dus 'nooit' weten waarom hij denkt dat a een lijn is
Mogelijk houdt de notatie co verband met het begrip collineatie, maar hopelijk kan hij daar uitsluitsel over geven.Met Co zal hij (misschien) coördinaten bedoelen
Opmerking moderator
Choco__ schreef: de vergelijking van a is
a <-> X-3/2 = 1-y = z
En mijn vraag is dus, wat ze bedoelen met rechte a omvat... bedoelen ze dan evenwijdig met = zelfde u, v, w ?
Dit is inderdaad de cartesiaanse vergelijking van een rechte.Mijn oprechte excuses!
Ik heb de verkeerde vergelijking genomen..
de vergelijking van a is
a <-> X-3/2 = 1-y = z
Als er staat "het vlak bèta omvat rechte a", dan betekent dit dat rechte a in vlak bèta ligt. In termen van (punt)verzamelingen kun je dus schrijven datEn mijn vraag is dus, wat ze bedoelen met het vlak bèta dat de rechte a omvat