Gideon4324
Artikelen: 0

Bedrijfskunde vs Technische Bedrijfskunde

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op het wetenschapsforum, maar na even rondgekeken te hebben hier lijkt mij dit de juiste plek advies in te winnen. Ik hoop dan ook dat jullie mij met het volgende willen helpen:

Momenteel zit ik in 6 vwo met profiel E&M met wiskunde B en informatica. Als cum laude student met voor ieder vak minimaal een 8.0 kan ik zeggen dat het vwo mij vrij gemakkelijk afgaat. Voor mijn studiekeuze begon ik met heel breed te oriënteren en nou ben ik blijven hangen op twee studies: Bedrijfskunde aan de Erasmus in Rotterdam en Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven. Beide studies lijken me erg leuk, maar het wordt zo onderhand tijd dat ik de knoop door ga hakken.

De reden dat ik Bedrijfskunde leuk vind is omdat het bedrijfsleven en het managen daarvan mij aanspreekt. Het samenwerken met en sturen van anderen om op die manier tot resultaten te komen trekt mij enorm. In Technische Bedrijfskunde is het vooral het optimaliseren en het analytisch denken dat mij enthousiast maakt. Ik ben echter bang dat Bedrijfskunde mij niet voldoende uitdaging biedt, mede dankzij het imago dat de studie bij mij op school heeft en de verhalen die ik daarover hoor: een studie voor mensen die met niet al te grote inzet toch een brede universitaire opleiding willen doen. Zo hoor ik van vrienden dat zij mensen kennen die Bedrijfskunde in Rotterdam studeren en het halen zonder daar al te veel voor te doen. Ik wil echter een studie waar ik echt mijn tanden in kan zetten en ik dus niet zo gemakkelijk weet te halen als mijn vwo-diploma. Mijn angst bij Technische Bedrijfskunde is dat het te eenzijdig is: teveel gefocust op wiskunde met weinig daarbuiten. Dat is namelijk weer een voordeel van Bedrijfskunde: het is een erg brede opleiding.

Ik hoop dat er iemand op deze forums actief is die met mij wilt meedenken, zodat ik met behulp van jullie de knoop kan doorhakken. Alvast bedankt!

Gideon

Terug naar “Studiekeuze”