Ik kan mijzelf ook wel tot de beelddenkers rekenen. Maar ik vraag me ook af of er nu mensen zijn die zich daar echt duidelijk niet toerekenen, die zich niet herkennen in de hier genoemde eigenschappen, en in de beschrijvingen op de gelinkte paginas.
Misschien een
poll houden? Ben je beelddenker -> ja of nee?
'organisatiestructuur' , wat ziet een beelddenker dan? en kost beelddenken niet veel meer energie dan 'normaal' denken?
Een vergaderkamer (grijze vloerbedekking met van die polletjes, je weet wel) met daar in aantal personen een (grijze, van die standaard modellen) tafel en een (wit) presentatieboord met daar op een organogram, enkel een astract organogram (schema). Echter als ik mijn aandacht richt op het organogram verschijnen begrippen als leiding, communicatie, post, ik zie brieven, een brievenbus, rood, de ptt. Maar ik zie ook de kronkelige lijnen van de merkstift..
Ik kan ook meer afstand nemen, deze kamer uitgaan, ik zie mensen op de gang lopen, een (georganiseerd) bedrijf in de weer. Ik zie een bedrijf van boven, een fabriek, met verschillende afdelingen, processen, ...
Ik dwaal wel eens af.. Maar toch helpt deze manier van denken met het verkrijgen van inzichten, vaak nuttige.
Het is allemaal niet zo helder als dat ik deze wereld om me heen zie, ik stel het me voor.
Het kost me niet veel moeite, het gaat vanzelf, ik kan hier wat sturing aan geven. Alsof ik aan het woelen, kneden, vormen, ben.