king nero schreef:
Correct, maar alleen maar in het geval van austenitische RVS.
De 304 graad die ik vermeldde, is austenitisch, is de meest voorkomende, is de goedkoopste.
Uw "alleen maar", is dus wel "meestal".
En inzake zoutbestendigheid:
https://www.hego.nl/welke-materiaalkeuze-rvs-304-of-rvs-316/
Deze eigenschappen zorgen ervoor dat 316 ideaal is voor vochtige omgevingen met regelmatige blootstelling aan zout. Hierdoor wordt RVS 316 vaak aangeraden voor buitentoepassingen, vooral als hier sprake is van agressieve milieufactoren. Andere toepassingen van 316 zijn o.a. laboratoria, gebouwen aan de kust, architectuur, boten en fittingen.
Graad 316 heeft een austenitische kristalstructuur, de corrosiebestendigheid wordt eerder bepaald door de samenstelling van de legeringselementen, vandaar dat de betreffende verschillen tussen 304 en 316 de corrosiebestendigheid zodanig wijzigen dat ze bepalend zijn voor het toepassingsgebied binnen/buiten.
Mijn "esthetisch vlak" ging wel over de toepassing van de onderwerpmaker (zeefdruk/digitale print = esthetisch element belangrijk), niet over het uitzichtsverschilllen van inoxsoorten onderling
Ten slotte, ik zei "Esthetica en zoute omgevingen gaan niet goed samen.", dat "niet goed samen" is niet "onmogelijk", de combinatie betekent +moeite en +kosten, zoals die van uw "studiebureau".
Misverstanden ontstaan door andere zaken te lezen dan er staan.
Misverstanden voorkomen, is bijgevolg dat niet doen.