Dag,
Met interesse lees ik over GA. Het gaat allemaal langs het randje van mijn kennis maar ik snap er toch wel iets van. Ik kijk bijv. naar de video's van Mathoma op Youtube (uiterst aantrekkelijke filmpjes!). Ik lees er verder veel over maar wat ik mis zijn relatief eenvoudige uitgewerkte voorbeelden en opgaven met een link naar de praktijk. Zo zou het bijv. mogelijk zijn om de cirkel die ontstaat als twee bollen elkaar snijden ermee uit te rekenen, uitgaande van twee bollen in parametrische vectorvoorstelling Toch al behoorlijk moeilijk overigens, dus liever nog eenvoudiger.
Met GA heb je nu één wiskundige techniek waar anders een waaier van technieken voor gebruikt werd. Dát is met name waar men enthousiast over is. Mijn gevoel zegt mij dat dit beslist waar zal zijn maar dat het voor de eenvoudiger uitdagingen in 2-D en 3-D, toch maar overkill is. Dat je het roteren van een vector kunt doen door te vermenigvuldigen met i is naar mijn idee toch nog makkelijker dan er een GA-Formule op los te laten.
Mijn idee is dus dat het pas nuttig begint te worden als de problemen lastiger worden. Misschien al i.p.v. quaternions bijv. Daarom zou ik graag meer goede rekenvoorbeelden en vergelijkingen tussen oude en nieuwe methode hebben. Om het eens goed te bekijken. Eventueel een boek of een website.
Ik lees het wel en alvast bedankt,
André Lagerburg
Puzzels