Moderator: Rhiannon
Een kennis van mij heeft een nieuwe contract aangeboden gekregen bij de detailhandel voor 1 jaar waarbij een beding is opgenomen i.v.m covid, echter ik weet niet de precieze formulering. Ik ken nergens wat vinden over de juridische geldigheid van zo'n beding vandaar mijn vraag.
Ik zou niet durven.
Je mag afspreken wat je wil zo lang de CAO dat toestaat
Men kent toch de getallen van de eerste golf. Wat is er dan zo moeilijk aan de definitie van een tweede golf.Ger schreef: ↑za 25 jul 2020, 08:55 Een tweede golf is slecht definieerbaar. Het kan zijn dat we er nu al inzitten, maar dat blijkt pas achteraf. Ontslaan met terugwerkende kracht kan niet, derhalve lijkt een dergelijk beding mij volledig kansloos. Als werknemer bestrijd je gewoon dat het een tweede golf is, je komt voor de rechter en die zal er vrijwel zeker gehakt van maken omdat het onevenredig veel onzekerheid geeft door gebrek aan definitie.
Sec gezien mag je het er best inzetten trouwens, maar dat zegt niets over rechtsgeldigheid.
Omdat je NU niet weet of we nu al in een tweede golf zitten, of een kleine oprisping. Dat weten we pas over enige tijd. Bovendien lijkt het nu allemaal sterk lokaal gebonden, maar dat KAN anders worden.