-Ontstaat er bij de vertering van vlees en andere dierlijke producten extracellulair stukjes DNA na vertering in ons lichaam ?
-Is dit een voedingsbodem voor virussen ?
Ons lichaam heeft twee spijsverteringsproducten, urine en ontlasting. Urine van een besmet persoon bevat geen virus, ontlasting (mogelijk) wel. Bij het doorspoelen van het toilet vliegen er druppeltjes de lucht in met het virus, die even later kunnen neerslaan op de wanden, kraan en deurkruk, zodat een volgende persoon besmet kan worden. Maar het virus vermenigvuldigt zich niet in die omgeving. En het maakt niet uit wat iemand gegeten heeft, virus in de ontlasting komt van zijn eigen besmette cellen in het darmkanaal.
jkien schreef: ↑wo 23 dec 2020, 14:09Ons lichaam heeft twee spijsverteringsproducten, urine en ontlasting. Urine van een besmet persoon bevat geen virus, ontlasting (mogelijk) wel. Bij het doorspoelen van het toilet vliegen er druppeltjes de lucht in met het virus, die even later kunnen neerslaan op de wanden, kraan en deurkruk, zodat een volgende persoon besmet kan worden. Maar het virus vermenigvuldigt zich niet in die omgeving. En het maakt niet uit wat iemand gegeten heeft, virus in de ontlasting komt van zijn eigen besmette cellen in het darmkanaal.
Nee, dat klopt niet zo een beetje. Het DNA van dat vlees wordt in je maag en darmen afgebroken tot aminozuren, en een virus heeft niets aan aminozuren.Skycenter schreef: ↑wo 23 dec 2020, 17:51 Antwoord.....Je begrijpt me verkeerd.
Ga je bijvoorbeeld een steake eten met nog rood vanbinnen (of andere dierlijke product) dan zullen verteringsenzymen ook het DNA van het rund defragmenteren. Deze onnuttige stukjes DNA verspreiden zicht in bloed en lympen. .... Klopt dit tot hier zo een beetje ?
Een virus heeft alleen maar een levende cel nodig, hij heeft niets aan aminozuren daarbuiten.Een virus penetreert zijn DNA of RNA in een cel en manipuleert het volledige genetische systeem van de cel.
Nu de vraag wat spookt dat afval van verteerde stukjes DNA daar in de buurt uit ?