Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Valerion
Artikelen: 0

DNA-extractie en elutie

Dag allemaal

Ik ben een protocol aan het doorlezen over DNA-extractie van de firma Qiagen. Ze schrijven dat de elutie doen met 2X 100µl elutiebuffer i.p.v. 2X 200µl zorgt voor hogere concentratie aan DNA in het eluaat maar de opbrengst in wel lager.

Hoe komt dit laatste? Ik snap het niet meteen.
HB-2061-003_HB_DNY_Blood_Tissue_0720_WW
(627.2 KiB) 11999 keer gedownload
Op pagina 23 geloof ik.

Groetjes

Valerion

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Wouter_Masselink
Artikelen: 0

Re: DNA-extractie en elutie

De elutie van DNA is afhankelijk van een evenwicht wat zich probeert in te stellen. Stel je voor dat je een pan gaat wassen me een klein beetje water, Het water zal dan heel vies worden (hoge concentratie), maar de pan kan nog steeds vies zijn. Was je de pan echter met meer water, dan zal het water lang niet zo vies zijn (lagere concentratie), en is het waarschijnlijker dat je geen viezigheid meer in de pan achter laat (hogere opbrengts.

Voor de meeste eluties gebruik ik trouwens gewoon MiliQ water, dit bevat geen EDTA en zal dus ook geen problemen geven in latere toepassingen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!