Moderator: physicalattraction
De Internationale Wielerunie UCI heeft andere regels dan jij (link):klazon schreef: ↑ma 26 apr 2021, 16:24 De finishlijn bestaat uit twee dikke witte lijnen met daartussen een smallere zwarte lijn.
Volgens de regels staat het denkbeeldige muurtje op de zwarte lijn. Daarom vind ik het vreemd dat op het plaatje wat jkien laat zien de camera's niet recht over de zwarte lijn kijken maar een stukje terug over de eerste witte lijn.
Nee. De overgang tussen de eerste witte band en het zwart is de finish. Daar is geen keuzeruimte (zeker geen 72cm). Die overgang is in theorie 0mm breed, en in de praktijk lijkt me dat dat niet meer dan 5mm is, als de strepen een beetje netjes gezet worden.
Omdat ik me precies op die twee regels baseer. Er wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen de termen “black line” en de “white strip”. Waarbij voor mountainbikes de black line door een smallere white strip geflankeerd wordt.jkien schreef: ↑ma 26 apr 2021, 18:24 Je zegt er helaas niet bij waarop je je interpretatie baseert. Ik vermoed dat je regel 1.2.099 van de UCI bedoelt. Er staat "The finish line shall comprise a line of 4 cm". Volgens jou betekent "comprise" misschien "is gelijk aan"? Volgens mij betekent het slechts "bevat".
Dat zijn niet mijn regels, dat is wat de commentatoren op TV vertelden. Zij waren daar heel stellig in, het begin van de zwarte lijn is de finishlijn.