Hallo,
Thuis wilde ik geheel zelf waterglas maken. Hiervoor heb ik NaOH of KOH nodig, die ik wil maken met behulp van membraanelektrolyse. Het membraan (een proton exchange membrane) voor deze elektrochemische cel wil ik dan ook weer zelf gaan maken.
Ik heb al wat experimenten gedaan ment het maken van een PVA membraan dat is vernet met citroenzuur. Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om dit werkende te krijgen, als u tips heeft hoor ik deze graag. Daarna ben ik verder gaan kijken naar andere materialen voor membranen en toen kwam ik uit op dit artikel: https://sci-hub.se/10.1002/pola.26627 Maar in dit artikel wordt geconcentreerd zwavelzuur en een andere chemicaliën gebruikt, die niet makkelijk te krijgen zijn voor een hobbyist. Is het het waard om alle formulieren en documentatie in te vullen om de benodigdheden te krijgen, of is dat niet te doen? Denken jullie dat zo een synthese als beschreven in het artikel haalbaar is thuis? Of zijn er andere, makkelijkere materialen voor proton exchange membranes die ik zelf kan maken?
alvast bedankt.