Voor het maken van mijn PVA met citroenzuur membranen gebruik ik een combinatie van processen uit verschillende video’s en artikelen. Ik denk dat dit voor mij het beste artikel is: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... po=6.50000
Ik heb het wel iets anders gedaan dan in het artikel. Want als ik hem 6 uur droogde op 80c dan kreeg ik wat bubbels en dus ook plekken waar snel gaten ontstaan. Dus heb ik hem eerst ongeveer een week drogen. Daarna heb ik hem langzaam laten opwarmen tot 140c en hem toen daar voor 1 uur gebakken. Ik heb een verhouding van 1 deel citroenzuur op 4 delen PVA gebruikt. De temperatuur en de verhouding komt uit het einde van deze video
De PVA is gewoon de doorzichtige kinderlijm waarvan op de site stond dat het meer dan 99procent PVA was. De citroenzuur is ook gewoon uit de winkel maar die het ik 1 keer gerekristalliseerd omdat het er niet echt puur uit zag. Maar als ik de membranen die ik heb gemaakt een paar uur in het water laat zwellen ze langzaam op en beginnen ze op te lossen waardoor er gaten ontstaan (na ongeveer 12 uur). Als u ergens ziet waar het fout gaat hoor ik dit graag.