Puzzel Puzzels
Barcode007
Artikelen: 0

[natuurkunde] Thevenin

Ter voorbereiding van mijn examen kwam ik deze oefening tegen. Ik moet U0 berekenen maar ik zit een beetje in de knoop met de stroombron die ook in het schema staat. Zou iemand mij verder kunnen helpen? Het is de bedoeling dat ik dit doe met Thevenin.
Schermafbeelding 2023-01-07 134553

Mijn excuses ik zie net dat ik het op de verkeerde form heb gepost. Ik weet niet hoe ik dit moet verplaatsen of verwijderen.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

wnvl1

Re: Thevenin

Je moet de Thevenin spanning berekenen en de weerstand.

Voor de spanning gebruik je super positie. Je werkt hiervoor eerst met de spanningsbronnen en vervangt de stroombron door een open keten. Je berekent de spanning tussen A en B. Dan vervang je de spanningsbronnen door een kortsluiting en werk je met de stroombron. Je berekent opnieuw de spanning tussen A en B. De som van beide spanningen is de Thevenin spanning.

De Thevenin weerstand is de weerstand tussen A en B waarbij de spanningsbronnen veranderd zijn in kortsluitingen en de stroombron in een open keten.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Xilvo

Re: Thevenin

Opmerking moderator

Verplaatst naar het forum "Huiswerk en Practica".
Xilvo

Re: [natuurkunde] Thevenin

Barcode007 schreef: za 07 jan 2023, 13:48 Mijn excuses ik zie net dat ik het op de verkeerde form heb gepost. Ik weet niet hoe ik dit moet verplaatsen of verwijderen.

Opmerking moderator

En ik heb je daarvoor geattendeerd voordat ik jouw opmerking had gelezen. Beschouw die als niet gestuurd.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

HansH

Re: [natuurkunde] Thevenin

Barcode007 schreef: za 07 jan 2023, 13:48 Ter voorbereiding van mijn examen kwam ik deze oefening tegen. Ik moet U0 berekenen maar ik zit een beetje in de knoop met de stroombron die ook in het schema staat. .
Ik zie een stroombron die een stroom injecteert in een spanningsbron, terwijl de spanningsbron volledig gebruikt wordt om Uab te maken. kun je daar iets mee?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!