Puzzel Puzzels
taldevos
Artikelen: 0

[natuurkunde] Eenheid luchtdruk

Voor een practicum heb ik een barometer af moeten lezen. Deze gaf twee waardes aan, 1009,25 en 757,0. De vraag is nu welke eenheden deze waardes hebben. Omdat ik de eenheid hPa heb geleerd voor luchtdruk en 1009 aardig overeenkomt met zeeniveau-luchtdruk, neem ik aan dat dit 1009,25 hPa. Ik kom er echter niet uit wat 757,0 voor eenheid dan heeft. Ik ken geen andere eenheid voor luchtdruk en op het internet vindt ik alleen inches kwik of inches water, maar dat komt dan weer niet overeen met 1009,25 hPa. Weet iemand hier wat die 757,0 dan inhoudt? Alvast bedankt

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Xilvo

Re: [natuurkunde] Eenheid luchtdruk

Dat zijn millimeters kwik.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gast

Verder zou ik van je naam iets anders maken dan je e-mail adres. Of je moet heel erg van spam houden... :)

Opmerking moderator

Is aangepast

ads

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

boertje125

millibar lijkt mij logischer in combinatie met mmHg als het om een barometer gaat waar nog echt kwik in zit

maar 1 millibar is 1 hPa dus wet maakt verders niet uit

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!