Puzzel Puzzels
joriswd
Artikelen: 0

[biologie] effect verdunning enzym

Hoi, ik heb onverdund enzym toegevoegd aan substraat, maar ik krijg nu op een gegeven moment een horizontale lijn als ik substraatconcentratie uitzet tegen de tijd. Komt dit doordat het enzym verdund is? ik denk van wel maar ik kan dit niet verklaren. Is de interactie tussen enzym en substraat nou zo goed, dat de enzymen al het substarat kunnen omzetten?
Maar hoe zit dit dan als ik verdund enzym gebruikt? waarom krijg ik dan geen horizontale lijn, maar een lneare lijn?

Mvg, joris

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Marko
Moderator
Artikelen: 0

Re: [biologie] effect verdunning enzym

joriswd schreef: za 28 jan 2023, 13:41 Hoi, ik heb onverdund enzym toegevoegd aan substraat, maar ik krijg nu op een gegeven moment een horizontale lijn als ik substraatconcentratie uitzet tegen de tijd. Komt dit doordat het enzym verdund is? ik denk van wel maar ik kan dit niet verklaren. Is de interactie tussen enzym en substraat nou zo goed, dat de enzymen al het substarat kunnen omzetten?
Maar hoe zit dit dan als ik verdund enzym gebruikt? waarom krijg ik dan geen horizontale lijn, maar een lneare lijn?

Mvg, joris
Ik denk dat je wat meer informatie over je experiment moet geven. Ik (of anderen) kunnen allerlei ideeën aandragen wat er mogelijk aan de hand kan zijn, maar als je wat meer info geeft kunnen de suggesties veel gerichter zijn. Daarom onderstaande vragen:

Hoe komt die grafiek van substraatconcentratie in de tijd tot stand? Hoe heb je die substraatconcentratie precies bepaald? En hoe vaak / hoe snel meet je? Hoe ziet die curve er nu precies uit? Loopt die op een gegeven moment horizontaal (en hoe loopt die dan tot dat moment) of ook al vanaf het begin?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!