Nouja, als je het hele dier wilt bewaren, niet alleen het geraamte, dan moet je zien dat je het water eruit krijgt. Dit hebben wij met muizen-organen gedaan, d.m.v. een alcohol gradient, waarbij de alcohol concentratie oploopt. Dan ga je over op benzol, gradient met alcohol. Dan issie goed volgens mijMijn vraag is welke middels geschikt zijn voor het bewaren van kadavers van dieren en welke middelen er buiten formol zijn,en zoja of er ook eenvoudige huishoudelijke middeltjes bestaan hiervoor.
Edit door moderator, bedoel je dit:keb juist wa vleugels en poten van een meeuw opgezet en ingespote me formol, is het nu noodzakelijk om die preparaten voorlopig luchtdicht erges te beware zoda er geen insecte aankunne? of kome die beestkes er nu zowieso nemeer naartoe?
ik heb onlangs ook wat dieren willen opzetten met formol, maar het vinden van formol was toch niet zo makkelijk als ik dacht.Anonymous schreef:Ik loop al enkele weken met het idee een verzameling "beestjes op sterk water" te beginnen. Heb een schorpioen gevonden op reis en toen via via aan sterk water geraakt. Ook een doodgeboren katje heb ik er kunnen bijsteken en dan nog een potje met het oog van mijn ondertussen overleden oude kat.
Nu wil ik dus Echt beginnen verzamelen. Veel mensen kijken me vreemd aan. Zijn er soms sites e.a. waar zo'n diertjes op formol verkocht en gekocht kunnen worden? Ik vermoed dat ik formol gewoon bij de apotheker kan kopen. Moet daar methanol aan toegevoegd worden? Hoeveel dan?
Groetjes