Gitarist Hank Marvin van The Shadows speelt 'One Night In Bangkok'
Het eerste deel komt heel exotisch over.
Ik kan niet ontdekken in welke maat dit gespeeld wordt.
En gij?
Moderator: Rhiannon
Ik heb nooit muziek geleerd, maar wel een goed gehoor en muziek gevoel. Op mij komt het over alsof hij steeds overstapt van de ene maat naar de andere, net alsof je door een aantal nummers heenzapt en daardoor moet ik ernaar luisteren met een beetje gekromde tenen.
Volgens mij steeds vier maten 6/8, dan één maat 4/8 (of 2/4).efdee schreef: ↑zo 07 jan 2024, 19:28 Gitarist Hank Marvin van The Shadows speelt 'One Night In Bangkok'
Het eerste deel komt heel exotisch over.
Ik kan niet ontdekken in welke maat dit gespeeld wordt.
Ik hoor de eerste klap niet als onderdeel van een opmaat maar daar kan je over twisten Je kunt de maatgrenzen natuurlijk op andere posities zetten.Nesciyolo schreef: ↑ma 08 jan 2024, 13:53 Ik denk dat de eerste maat een opmaat is dus dat je eerder moet beginnen met tellen. Verderop komt hetzelfde patroon terug terwijl Marvin gitaar speelt. Misschien kan je makkelijker met de gitaar meetellen.
Ik denk ook dat er steeds een paar 4/4 zijn en dan iets anders en dan weer 4/4
Abba kwam uit het disco-tijdperk en gebruikte veel 2/4. Die kan je makkelijk verwarren met 4/4.
toch is het niet zo moeilijk om zo'n spectrum te laten zien denk ik. is al hier gedaan:
Het is niet moeilijk, het is alleen niet nodig. Een spectrum zeker niet want de frequentie-inhoud van de drumklappen is al helemaal niet van belang.HansH schreef: ↑di 09 jan 2024, 13:31 toch is het niet zo moeilijk om zo'n spectrum te laten zien denk ik. is al hier gedaan:
viewtopic.php?p=1171568#p1171568
het voordeel is dat je een plaatje krijgt met kleurtjes in de tijd zodat je die kleurtjes kunt koppelen aan drum tikken. visueel iets opmeten gaat nu eenmaal makkelijker dan vanuit muziek gaat zitten tellen op het gehoor. Ik wil alleen zelf nu geen nieuwe software downloaden omdat ik eerst een andere computer nodig heb. Dus hoopte dat iemand anders dat snel even kon doen.
Is dat van het betreffende stukje muziek waar het hier om gaat?Gps schreef: ↑di 09 jan 2024, 18:16 Met bepaalde plugins krijg je dan zelfs een piano roll plaatje.
https://i0.wp.com/www.a-mc.biz/makemusi ... izer_2.jpg