Ik heb je post nu een stuk of 6 keer gelezen, maar ik begrijp er echt helemaal niets van. Wat bedoel je met intuïtieve input? Wat is de link tussen fantasie en intuïtie? En waarop baseer je die link? Hoe kun je bewust je intuïtie laten meewegen in het beredeneren? Is het niet per definitie zo dat beredeneren het luisteren naar de intuïtie belemmert?
Ik heb inderdaad moeite de juiste woorden/ zinnen te vinden.
Met intuïtieve 'output' bedoel ik de intuïtieve ingevingen vam het onbewuste naar het bewuste (out of subconsious). Die informatie komt vanuit het onderbewustzijn, en heeft logischerwijs ook z'n aanvoer van nieuwe informatie (associaties), welke je dan als 'input' kan zien van het onderbewustzijn. Die onbewuste input van gegevens 'verstrkt' het onderbewustzijn.
De fantasie zijn ook ingevingen vanuit het onderbewustzijn. Weliswaar zijn het 'fictieve associaties, welke zowel op de realiteit kan berusten, als op onwerkelijke informatie (zelf bedacht). Deze zelfde onbewuste ingevingen kunnen ook in dromen bewust worden, wat de link met het onderbewustzijn doet vermoeden. Fantasie is en vorm van intuïtie, waarbij onwerkelijke associaties ingegeven kunnen worden.
Ik baseer deze ondervindingen op m'n (blijkbaar) extreme manier van toepassen van m'n intuïtie, en op het gegeven dat al ik m'n denkbeelden voortdurend krijg bevestigd door externe bronnen (naderhand). Waanzinnig ? Ik denk het niet. Ik kan me voorstellen dat ik nogal vreemd over kom, alhoewel andere intuïtieve denkers wél veel herkennen. Ik heb een begrijpende manier van denken, wat mij door de bevestigingen ervan steeds zelfverzekerder maakt. Blijkbaar is het-één-en-ander nogal moeilijk voor te stellen vanuit andere perspectieven...
Het luisteren naar intuïtieve ingevingen moet je oprecht en consequent doen. Wanneer je dat, zoals de meesten doen, slechts sporadisch doet, bouw je je intuïtie niet op. Je moet er op vertrouwen, en die ingevingen mee laten wegen in je beredenaties. De ingeving gaat bewust, de beredenatie ook (a+b=c). Tijdens het beredeneren kunnen je juist ingevingen te binnen schieten. Je kan wat dat betreft het bewustzijn zien als een 'verduisterende bril'. Door op intuïtie te gaan vertrouwen, wordt je bewuste bril, steeds helderder.
Een site die m'n visie hierop bevestigde :
http://www.danknapp.com/intart.htm