Goededag allemaal,
Zou er animo zijn op dit forum om een geval uit de praktijk te becommentarieren en analyseren?
De centrale persoon in dit verhaal ben ikzelf.
Ik werd vorig jaar bij een wegcontrole onderworpen aan een drugstest en positief op THC bevonden. Tegelijk werd ook een speekselmonster afgenomen voor verdere analyse in het laboratorium, de zogenaamde speekselanalyse. Dit wordt gedaan met de analysetechniek vloeistofchromatografie/massaspectrometrie tandem. De uitslag was positief ten bedrage van 12.5ng/ml
Klein probleempje: ik gebruik geen cannabis, heb het niet gerookt of gegeten sinds meer dan 20jaar.
Het is een zaak die momenteel in behandeling is voor de rechtbank. De zaak werd al meerdere malen uitgesteld omdat ik vroeg naar bijkomend onderzoek die mijn theorie zou moeten staven. Ik ben bereid hier op het forum de nodige uitleg te verschaffen en de betreffende documenten te delen in de hoop bij mijn volgend aantreden in de rechtbank nog sterker achter mijn stelling te kunnen staan. De procureur dacht aan mij een gemakkelijk prooi te hebben en de frustratie daar begint ervan af te spatten. Ik ben echter overtuigd dat ik mogelijks een fout in het proces heb ontdekt. Voorlopig heb ik steeds de rechtbank kunnen overtuigen mij de gelegenheid te bieden dit dossier dieper te kunnen uitspitten.
Dus de vraag is, ben ik hier op het juiste forum?
Groeten,
Centrino.