Wie o wie kan mij vertellen of het mogelijk is dat we in de toekomst,
een bepaalt soort leven ondekken, ergens in het heelal?
En is welke vorm zal dat leven zijn? Is het uberhaupt mogelijk?
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ik kan het je vertellen: JA, dat is mogelijk. Wanneer dat gebeurt is echter niet te schatten, laat staan de kans dat dat ook werkelijk contact wordt (er achter komen dat er op een andere planeet ook organismes bestaan is nogal iets anders dan contact leggen met een ander denkend wezen)j van straken schreef:Wie o wie kan mij vertellen of het mogelijk is dat we in de toekomst,
een bepaalt soort leven ondekken, ergens in het heelal?
Tsja, dat is niet te zeggen. Het heelal is zo groot dat het zeker mogelijk is dat ook ergens anders plantjes leven. En dat er op 1 of andere planeet ook bacterieen bestaan zou ook best kunnen. Die zouden zelfs kunnen zijn uitgegroeid tot denkende schepsels zoals wijzelf. Het kan allemaal....En is welke vorm zal dat leven zijn?
Ja dus. De vraag is alleen wanneer ander leven bestaat of heeft bestaan, en of we er contact mee krijgen.Is het uberhaupt mogelijk?
Stel dat de mensheid zichzelf binnen 1 miljoen jaar heeft uitgeroeid of op een andere manier is uitgestorven (en dat lijkt me nog ruim gegrepen), dan is er op deze aardbol +/- 1 miljoen jaar lang intelligent leven geweest.
Over die 100 jaar. Denk dat die marge veel te klein is als je kijkt waar we nu nog maar staan. Als we echt andere planeten gaan koloniseren zullen er nog heel wat technieken moeten ontwikkeld worden.Hier ben ik het niet helemaal mee eens DvR. Want ik denk dat als we nog een paar honderd jaar volhouden op de aarde (in vrede), we qua techniek zo ver zijn dat we gemakkelijk kunnen verkassen (en wel moeten door overbevolking). En als we eenmaal op dat punt gekomen zijn en dus niet meer op 1 planeet wonen, zou ik niet weten hoe we nog uit zouden kunnen sterven. Er zal dan altijd een deel blijven leven en voortplanten denk ik.Stel dat de mensheid zichzelf binnen 1 miljoen jaar heeft uitgeroeid of op een andere manier is uitgestorven (en dat lijkt me nog ruim gegrepen), dan is er op deze aardbol +/- 1 miljoen jaar lang intelligent leven geweest.