Luc4s
Artikelen: 0

[wiskunde] Wat zijn interessante onderwerpen voor wiskunde B?

Hallo, ik moet binnenkort beginnen aan mijn profielwerkstuk. Ik was van plan iets te doen met wiskunde B, echter heb ik geen idee waarover (want moet het iets actueels zijn?). Heeft iemand suggesties voor interessante onderwerpen waar goed onderzoek naar te doen valt?

Het is voor 6 vwo, dus integraalrekening heb ik ook gehad.
wnvl1

Re: [wiskunde] Wat zijn interessante onderwerpen voor wiskunde B?

Misschien iets rond zwaartekrachtsgolven, actueel in het kader van de Einstein telescoop die misschien komt op de Nederlands, Belgische, Duitse grens. Een algemene beschrijving is wiskundig te lastig voor het middelbaar, maar misschien iets ivm de wiskunde rond interferometers.

Iets anders dat actueel is, is AI. Experimenteren met de wiskunde achter neurale netwerken is zeker mogelijk met de wiskunde kennis van het middelbaar.
Luc4s

Re: [wiskunde] Wat zijn interessante onderwerpen voor wiskunde B?

wnvl1 schreef: ma 24 jun 2024, 18:05 Misschien iets rond zwaartekrachtsgolven, actueel in het kader van de Einstein telescoop die misschien komt op de Nederlands, Belgische, Duitse grens. Een algemene beschrijving is wiskundig te lastig voor het middelbaar, maar misschien iets ivm de wiskunde rond interferometers.

Iets anders dat actueel is, is AI. Experimenteren met de wiskunde achter neurale netwerken is zeker mogelijk met de wiskunde kennis van het middelbaar.
Heel erg bedankt! ik ga deze twee meteen op mijn lijstje zetten voor komende komende maandag! :D

Terug naar “Huiswerk en Practica”