Hey Marijn,
Moeilijk... ach... je krijgt het niet cadeau maar ik ben er van overtuigd dat iedereen die zich er goed voor inzet de studie kan halen. Helemaal precies weet ik niet hoe het op andere universiteit geregeld is, maar op de TUdelft zijn de wiskundestudenten best hecht met elkaar. Zodra je met een probleem zit, kan je bij iedereen terecht of men komt naar jou toe als het opgemerkt wordt - ook van hogere jaren. Regelmatig heb ik met een bachelorstudent gekeken naar huiswerkopdrachten. Verder is het voordeel van de kleinschaligheid ook dat je docenten jou kennen en andersom. Bij grotere studies is het meestal niet het geval.
Het tempo op een universiteit ligt wel stukken hoger dan een middelbare school. Hieraan ben je echter binnen twee weken gewend. Voordeel is ook dat je relatief veel pauzes krijgt om te reflecteren. Met feesten haal je geen wiskundestudie: je moet veel oefenen en bij blijven houden.
Wat ik je aanraad is om een dagje te
proefstuderen / meelopen. Dan krijg je een veel beter beeld dan dat ik je over een forum kan duidelijk maken. In ieder geval veel plezier met je studiekeuze!
Groeten,
~~~Mart