Puzzel Puzzels
Skycenter
Artikelen: 0
Berichten: 338
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:58

Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

femm
(9.58 KiB) 1072 keer gedownload
Worden jongens nog wel opgevoed met het bestaan van een feministische begeestering?
Worden jongens er nog op attent gemaak dat seksisme niet kan?

In de jaren 50 gebeurde dit nog via etiquettes, boekjes, geestelijken, ouderen, scholen, de ouders enz.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Skycenter schreef: zo 04 mei 2025, 20:58 In de jaren 50 gebeurde dit nog via etiquettes, boekjes, geestelijken, ouderen, scholen, de ouders enz.
Ik kan me niet herinneren dat er in de jaren vijftig veel tegen seksisme werd gedaan, zeker niet vanuit de staat of de kerk. En bijgevolg evenmin vanuit school.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Worden jongens nog wel opgevoed met het bestaan van een feministische begeestering?
Worden jongens er nog op attent gemaak dat seksisme niet kan?
Het hele jaar door op het nieuws, in kranten en op tv. Ik weet niet waar je het over hebt, we leven in de meest feministische samenleving ooit.
Skycenter
Artikelen: 0
Berichten: 338
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:58

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Het huiselijk geweld in Europa bijvoorbeeld is toch toegenomen; er moeten gevangenissen bijgebouwd, vele moeders zonder vader voor hun kinderen. De media is maar het topje van de ijsberg als het gaat over het aankaarten van schandalen. En dan het internet seksisme!!
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Skycenter schreef: zo 04 mei 2025, 21:36 Het huiselijk geweld in Europa bijvoorbeeld is toch toegenomen
Bron graag. Dat er meer over geschreven wordt betekent niet dat het huiselijk geweld ook toegenomen is.
Skycenter
Artikelen: 0
Berichten: 338
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:58

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Bron graag. Dat er meer over geschreven wordt betekent niet dat het huiselijk geweld ook toegenomen is.
Hier in België geven ze meer deprie nieuws dan in Nederland vermoed ik.
Maar jullie corrigeren mekaar eerder denk ik als iemand een scheve schaats rijdt.

https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20241125-3
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Het huiselijk geweld in Europa bijvoorbeeld is toch toegenomen; er moeten gevangenissen bijgebouwd
Totaal geen bron hierbij. De criminaliteit in de EU is juist afgenomen de afgelopen 10-15 jaar, in Nederland ook. Bron:
Tussen 2012 en 2023 daalde de geregistreerde criminaliteit met 35 procent, van 6.208 naar 4.060 misdrijven per 100.000 inwoners.

https://ccv-secondant.nl/platform/artic ... t-gestegen
Vele moeders zonder vader voor hun kinderen.
En dat is allemaal de schuld van de mannen? De meeste scheidingen worden door vrouwen aangevraagd. Bronnen:

De media is maar het topje van de ijsberg als het gaat over het aankaarten van schandalen.
De media hebben een belang, en dat is geld verdienen, klicks genereren en ads verkopen.
En dan het internet seksisme!!
Ook niet met bronnen gestaafd. Uit studies blijkt juist dat vrouwen andere vrouwen harder beoordelen op hun uiterlijk en provocerende kleding dan mannen dat doen. Bronnen:
https://www.psypost.org/women-who-dress ... omiscuity/

https://www.glamour.com/story/most-wome ... hatgpt.com

When 751 young men and women were asked to rate a description of a man or woman for different traits, like likability, morality, and emotional stability, guess what affected their opinions. Yep, the number of reported sex partners. The character was either said to have two partners in their lifetime, or 20. The women with 20 supposed partners did not fare so well in public opinion. And it wasn't because of guys judging women on a double standard
En wat dacht je van Onlyfans en Instagram, waar veel vrouwen hun lichaam showen of verkopen? Ook allemaal seksisme van mannen?
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Skycenter schreef: zo 04 mei 2025, 21:36 vele moeders zonder vader voor hun kinderen.
En wat is daar mis mee?
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Skycenter schreef: zo 04 mei 2025, 22:03
Bron graag. Dat er meer over geschreven wordt betekent niet dat het huiselijk geweld ook toegenomen is.
Hier in België geven ze meer deprie nieuws dan in Nederland vermoed ik.
Maar jullie corrigeren mekaar eerder denk ik als iemand een scheve schaats rijdt.

https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20241125-3
Nu kom je tenminste met bronnen in plaats van uit de heup te schieten. Ik geloof zeker dat er een hoop vrouwen te maken hebben met geweld (net als dat er ook een hoop mannen te maken hebben met voornamelijk mentaal 'geweld' en manipulatie van vrouwen overigens - it works both ways). Maar als ik dan dit soort dingen zie, dan denk ik: de boel is helemaal doorgeschoten:
mixed-messaging-on-the-tube-v0-yxyd2kfeo27a1
(256.25 KiB) 1022 keer gedownload
Als dit soort zaken ook als lastigvallen worden beschouwd, namelijk dat je niet eens meer naar een vrouw mag kijken, ja dan kom je op hoge percentages uit.
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: zo 04 mei 2025, 22:16 Als dit soort zaken ook als lastigvallen worden beschouwd, namelijk dat je niet eens meer naar een vrouw mag kijken, ja dan kom je op hoge percentages uit.
Je mag kijken maar niet staren.
Ik zou het ook ongemakkelijk vinden als wie dan ook me zou aanstaren in een tram.
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Xilvo schreef: zo 04 mei 2025, 22:20
R_Bena schreef: zo 04 mei 2025, 22:16 Als dit soort zaken ook als lastigvallen worden beschouwd, namelijk dat je niet eens meer naar een vrouw mag kijken, ja dan kom je op hoge percentages uit.
Je mag kijken maar niet staren.
Ik zou het ook ongemakkelijk vinden als wie dan ook me zou aanstaren in een tram.
Het is een heel subjectief criterium. Ik vind het onzin.
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: zo 04 mei 2025, 22:21 Het is een heel subjectief criterium. Ik vind het onzin.
Je laat mensen met rust. Wil je een versierpoging wagen (dat mag natuurlijk), dan begin je een praatje en kijk je of dat in de smaak valt.
Zie je dat de ander er geen trek in heeft, dan houd je op
Skycenter
Artikelen: 0
Berichten: 338
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:58

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: zo 04 mei 2025, 22:16 Als dit soort zaken ook als lastigvallen worden beschouwd, namelijk dat je niet eens meer naar een vrouw mag kijken, ja dan kom je op hoge percentages uit.
"Intrusive staring":

Ik heb daar een eigen verklaring voor:

Mensen zitten naar mekaar te kijken via schermen. Per dag soms een hele tijd.
Als je dit doet op straat gaat de natuur "nee" zeggen.
Immers je boots een predator mechanisme na op je eigen soort (staren).
In de een Nederlands kleinkunst nummer zeggen ze dat ook heel mooi: "je blik onthechten"
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Xilvo schreef: zo 04 mei 2025, 22:26
R_Bena schreef: zo 04 mei 2025, 22:21 Het is een heel subjectief criterium. Ik vind het onzin.
Je laat mensen met rust. Wil je een versierpoging wagen (dat mag natuurlijk), dan begin je een praatje en kijk je of dat in de smaak valt.
Zie je dat de ander er geen trek in heeft, dan houd je op
Nu ga je over iets anders praten. Ik heb het over wat er op dat bord staat. Punt is dat als dit soort zaken en aangiftes meegeteld worden in percentages, je inderdaad op hoge percentages uitkomt.

Wat mij over het algemeen tegen de borst stuit is het narratief danwel paradigma in de media dat mannen per definitie boosdoeners zijn en vrouwen per definitie onschuldige madeliefjes. Zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Mannen en vrouwen zijn even kwaadaardig danwel goedaardig (het is maar net welk perspectief je neemt), en beiden zijn in staat schade aan te richten, maar gebruiken andere middelen.

Ik geloof het huidige feministische narratief niet - het is slechts de zoveelste ideologie die we voorbij hebben zien komen - en de bronnen die ik heb gegeven debunken Skycenters beweringen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.266
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Als je dit doet op straat gaat de natuur "nee" zeggen.
Het is imo verwend gezeur om niks. Veel mannen en vrouwen gaan de straat of een discotheek in om juist bekeken te worden en op te vallen. Maar als er dan weer teveel gekeken wordt gaat men zeuren dat men niet zoveel moet kijken.
Immers je boots een predator mechanisme na op je eigen soort (staren).
Meteen ga je uit van 'predator'. Er wordt gewoon gekeken en soms gestaard naar mooie mensen. Is gewoon de menselijke natuur. Vrouwen doen het ook naar mannen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”